Resto Heroes: Sven Steijvers | 1898 The Post

Resto Heroes: Sven Steijvers | 1898 The Post

In Resto Heroes lichten we Lightspeed klanten uit die een succesvolle horeca onderneming runnen. Hoe zijn zij begonnen en welke weg hebben deze ondernemers afgelegd? Hoe beheren zij hun zaken? En hoe helpt Lightspeed hen de zaak succesvol te runnen?

Deze nieuwe editie van Resto Heroes is een beetje anders dan de vorige. Sven Steijvers is namelijk de General Manager van één van Gent’s mooiste hotels: 1898 The Post. Lightspeed Restaurant wordt hier in The Cobbler gebruikt, de cocktailbar in het hart van het hotel. Sven vertelt ons over het succes van het hotel, hoe je een memorabele gastervaring creëert en welke rol technologie speelt in een boetiekhotel.

Hoe omschrijft u uw rol binnen 1898 The Post?

“Ik ben nu ongeveer 20 jaar werkzaam in de hotel business, en dit is de eerste keer dat ik in een kleinere boetiek hotel groep werk.

Ik werk nu sinds begin als General Manager bij The Post, wat onderdeel is van de Zannier Hotel groep. Het leuke van de groep is dat het een vrij kleine groep is, ook de hotels zijn niet zo heel groot dus er kan echt gefocust worden op de kwaliteit. Dat was voor mij doorslaggevend om naar een kleinere hotel groep over te gaan. Bij een kleiner hotel sta je dichter bij het team en dichter bij de gasten.”

Wat maakt 1898 The Post zo uniek?

“We zijn een hotel van 37 kamers, een vergaderzaal, en The Cobbler, de cocktailbar van het 

hotel. Wat ons speciaal maakt is ten eerste het design van Zannier Hotels, en dat is toch een verlengde van het gebouw, een tijdloos 1920 interieur. Voor Zannier Hotels is het belangrijk dat de gasten een goede ervaring hebben, en wat ik daarmee bedoel is de beleving van het hotel is net zo belangrijk al de rest.

Onze gasten betalen niet alleen voor een kamer, maar ook voor de beleving. We willen een verhaal kunnen vertellen er ervoor zorgen dat onze gasten ook herinneringen hebben aan hun verblijf.”

Benieuwd naar meer tips voor hotelrestaurants?

4 tips van 4 hotelrestaurants

Wat is uw grootste uitdaging?

“In dit hotel is de uitdaging om de hoge standaard vast te houden, en ervoor zorgen dat iedereen scherp blijft. Met hotels en restaurants is het zaak om consistent te blijven en dat de mensen op verschillende dagen en momenten dezelfde ervaring hebben, of het nu rustig of druk is. Voor mij is het een uitdaging om elke dag hetzelfde niveau te halen dat we uitdragen aan de gasten.”

Hoe draagt ​​The Cobbler bij aan de algehele hotelervaring?

“Commercieel gezien is food & beverage maakt food & beverage een groot onderdeel uit van de omzet van het hotel. Daarnaast draait het om de beleving die gasten hebben. The Cobbler heeft een unieke cocktail journey. Dit verhaal loopt dan ook weer door naar de kamers, omdat de minibar ook cocktails heeft. En zo linken we heel veel puntjes in het hotel samen wat een leuk verhaal oplevert.

70% van de gasten in The Cobbler zijn geen hotelgasten. Voor hen is het een mogelijkheid om het hotel te zien, en dat ze er dan over praten met vrienden. Zodoende kunnen we mond-op-mond reclame stimuleren.”

Hoe helpt technologie bij de gastervaring?

In een hotel zoals het onze is technologie belangrijk zolang gasten het niet kunnen waarnemen. Lightspeed is een perfect voorbeeld van hoe technologie kan helpen met de snelheid van orders opnemen, verwerken en naar de gasten brengen. Die efficiëntie is gewoon heel belangrijk. Het helpt voor de gasten omdat ze een betere ervaring hebben en op commercieel vlak is het beter omdat we sneller orders kunnen verwerken.”

Welke Lightspeed functies zijn het belangrijkst binnen 1898 The Post?

“De instant reporting functie is handig, want je kan vrijwel live op je scherm zien wat voor omzet er wordt gemaakt. Belangrijk is ook om te kunnen zien op welke tijden je omzet wordt gemaakt, zodat je je planning beter kunt indelen.

En natuurlijk is het een efficiënt systeem omdat je de bestellingen rechtstreeks aan tafel kan opnemen, en niet meer met papier hoeft te werken. Je kan op het terras staan, de orders aannemen en op het terras blijven zodat er steeds een aanspreekpunt is voor de gasten.

Wat ook belangrijk is bij een kassasysteem is een stukje service, dus als er iets is wordt er onmiddellijk ingesprongen door Lightspeed wat belangrijk is voor ons.”

Geïnspireerd? Probeer vanaf vandaag 14 gratis ons kassasysteem

Lightspeed Restaurant

De Michelin 2019 Nieuwkomers van België

De Michelin 2019 Nieuwkomers van België

6 tips om horecapersoneel te behouden

6 tips om horecapersoneel te behouden