2850% rendement op AdWords campagnes - BestFightshop

2850% rendement op AdWords campagnes. Dat is wat partner Global Marketing University (GMU) voor Lightspeed klant BestFightshop momenteel realiseert. Elke geïnvesteerde euro in AdWords levert € 28,50 omzet op. We vroegen Google Marketing University om uit te leggen hoe dit kan.

Adverteren op productniveau

Wanneer iemand een product zoekt in Google, wil je graag dat jouw shop op productniveau gevonden wordt. Het liefst met een aantrekkelijke advertentie boven de organische zoekresultaten met de prijs en andere relevante informatie. Dat is best een uitdaging, want voor elk product een AdWords-campagne maken is bij meer dan 50 producten niet meer te doen. Dan gaan de meeste webshophouders over naar adverteren per categorie.

Neem bijvoorbeeld Lightspeed-klant BestFightshop.nl. Zij hebben in een nichemarkt meer dan 8.000 producten in de webshop staan. AdWords inzetten is zeer lucratief, omdat mensen specifiek naar deze producten zal zoeken via Google. En al die zoekopdrachten zijn potentiële klanten. Op alle producten adverteren bleek een onmogelijke opgave, laat staan het koppelen van voldoende zoekwoorden. Zelfs met tientallen categorieën werd het al een uitdaging om op elke categorie een AdWords campagne te bouwen. Dus hoe doe je dat dan?

afbeelding4

Webshop scan

De app van Global Marketing University analyseert allereerst alle data in de webshop. Want als je niet weet met welke informatie je werkt, wordt een campagne een stuk minder specifiek en dus minder relevant. Vervolgens gaan wij aan de slag met Google AdWords. De app weet precies welke producten, welke productspecificaties, welke merken en welke verkoop- en inkoopprijzen er in de webshop staan. Daarnaast scant de app alle kortingscodes en verzendkosten die gebruikt worden en welke invloed die hebben op de marges heeft. Tot slot checkt de app voorraadlevels en verkoopcijfers; welke producten verkopen wel goed en welke niet?

Met al die informatie kan veel effectiever en relevanter geadverteerd worden. Wist je dat de meeste webshopeigenaren maar 10% van de beschikbare data gebruiken om de webshop optimaal in te richten en te vermarkten? Door alle data met elkaar te combineren kan GMU relevante advertenties tonen bij relevante zoekopdrachten en AdWords advertenties bijna personaliseren.

“De orders blijven maar binnenstromen”

In korte tijd heeft BestFightshop met GMU 88 campagnes, 79.395 advertentiegroepen en 423.833 advertenties gebouwd. Dit gebeurt volledig geautomatiseerd op basis van de webshop scan zoals hierboven omgeschreven. Met dit aantal AdWords advertenties hebben ze het bereik, over een jaar genomen, naar 5 miljoen advertentieviews gekregen en is er in de 12de maand van de samenwerking 2850% rendement behaald.

“Deze webshop was altijd bijzaak tot ik met GMU in contact kwam. De orders blijven maar binnenstromen, ik run tegenwoordig de webshop met meerdere mensen. Ik weet niet hoe ze het doen, maar ik ging opeens van enkele orders per week naar vele orders per dag. Het fijnste is, ik hoef er niets voor te doen en ik zie mezelf altijd overal bovenaan in Google staan! Ik krijg maandelijks netjes een rapportage met de behaalde winst en de kosten. Afgelopen maand was dit meer dan 2800%”
– Jack de Smit, directeur van BestFightshop

Break-even

Vanaf de tweede maand na de samenwerking met GMU draaide de campagnes break-even (boven de 250% rendement). GMU streeft zelf een minimum rendement van 500% aan voor elke klant. BestFightshop bereikte dit moment vanaf de achtste maand en kwam sindsdien niet meer onder dit rendement.

“Het is erg fijn dat ik zonder zorgen mijn Google AdWords activiteiten kan onderbrengen bij één AdWords professional die ook nog eens zorgt dat alles winstgevend is.”
– Jack van BestFightshop

De resultaten van de campagneResultaten google adwords campagne

  • 2850% rendement
  • 189.473 euro kostenbesparing
  • meer dan 5 miljoen vertoningen

 

Global Marketing University (GMU)

Heb je de mogelijkheid om minimaal €2500 per maand in AdWords te investeren of opereer jij met jouw shop in een nichemarkt en kun je minimaal 1250 euro per maand in AdWords investeren? En wil je met jouw shop exponentieel groeien? Installeer dan de app, en we nemen zo snel mogelijk contact met je op voor een gratis online marketing scan om de mogelijkheden te bespreken.

 

afbeelding2

 

Sebastiaan Smits

Sebastiaan Smits

Sebastiaan Smits is Team Lead Strategic Alliances bij Lightspeed. Voordat hij bij Lightspeed aan de slag ging had hij een succesvolle webwinkel in houten zonnebrillen. Met zijn ervaring als internetondernemer schrijft hij over de laatste ontwikkelingen rondom de App & Theme Store en helpt hij webwinkeliers te groeien met apps.