3 manieren om het meeste uit uw nieuwe kassasysteem te halen

3 manieren om het meeste uit uw nieuwe kassasysteem te halen

Of u een horeca of retail onderneming runt: een kassa vormt het kloppende hart. Daar komt bij dat een kassasysteem tegenwoordig veel meer doet dan het verwerken van de dagelijkse verkopen. Het beheert uw voorraad, helpt u bij het organiseren van uw reserveringen, en kan u ondersteunen bij het opzetten van een volledig loyalty programma of delivery service.

Juist omdat een kassasysteem tegenwoordig zoveel mogelijkheden heeft, kan het zijn dat u het idee heeft dat u kansen laat liggen doordat u geen duidelijk overzicht hebt van alle opties. We hebben 3 tips voor u om zo veel mogelijk uit uw nieuwe kassasysteem te halen!

Maak uw kassasysteem op maat

Zoals we hierboven hebben besproken kunnen de kassasystemen van tegenwoordig veel, maar ze kunnen niet alles. Ben niet bang om vanaf het begin af aan duidelijk te zijn over wat uw wensen zijn voor uw onderneming. Kijk vervolgens niet alleen naar het kassasysteem met de meeste opties, maar ook naar het systeem met de meeste integratie partners.

Een slim systeem kent z’n eigen tekortkomingen en zoekt hulp bij anderen die zich specialiseren in aanvullende oplossingen. Daarnaast kunnen partners een extra bron van data vormen, waarvan de inzichten u heel veel geld kunnen besparen. Runt u een horeca onderneming? Denk dan bijvoorbeeld aan APICBASE: een compleet food management platform in the Cloud dat ingrediënten, allergenen, recepten, kosten, bestellingen en voorraad voor u beheert en er zo voor zorgt dat u niet snel meer te veel zult bestellen – en dus minder hoeft weg te gooien. Of AWeber, een tool die het bouwen van e-mail marketing campagnes voor uw winkel een stuk makkelijker maakt, en u zo helpt bij het onderhouden van de communicatie met uw vaste klanten.

Nieuw Lightspeed kassasysteem maar extra hulp nodig?

Ontdek het gloednieuwe Learning Center

Blijf uzelf onderwijzen

De tweede tip die we voor u hebben is om uw eigen systeem goed te leren kennen. Bij het beginnen van een nieuwe onderneming komt een heleboel nieuwe (digitale) communicatie kijken vanuit allerlei verschillende richtingen, en het is begrijpelijk dat u in die hectische tijd geen zin heeft in nóg meer verkeer in uw inbox. Toch is het verstandig om een oog open te houden voor de mails die u krijgt vanuit de leverancier van uw kassasysteem. De kans is namelijk groot dat de eerste mails die u ontvangt deel uitmaken van uw onboarding: trainingen die vanuit uw leverancier worden aangeboden om ervoor te zorgen dat u in ieder geval niet bij de eerste stappen al vastloopt.

In deze mails worden onderwerpen besproken zoals het installeren van  uw hardware, het uploaden van uw eerste voorraad of het invoeren van uw eerste menu items. Niet de meest opwindende informatie, maar onmisbaar om goed van start te gaan met uw nieuwe onderneming.

Lightspeed’s Learning Center

Loopt u op een later moment alsnog vast, of wilt u uw nieuwe manager een snelle introductie geven tot het systeem? Lightspeed heeft op 1 juli een gloednieuw Learning Center gelanceerd! Hier vindt u een uitgebreid (en groeiend) aanbod trainingsvideo’s en snelle tutorials die u helpen bij het opzetten, instellen en optimaal gebruiken van uw nieuwe systeem. Geeft een video toch niet direct het antwoord waar u naar zocht? Geen zorgen: alle video’s bevatten een link naar de bijbehorende Help Center-informatie.

Hopelijk helpen deze drie snelle tips u bij het beginnen en werken met uw nieuwe kassasysteem. Zijn er toch nog dingen onduidelijk? Neem een kijkje bij het Learning Center!