Let’s talk about data | Data Meets Hospitality 2019

Let’s talk about data | Data Meets Hospitality 2019

Van gepersonaliseerde marketing en menu’s, tot slimme keukentechnologie en het implementeren van strategieën op basis van data. Deze zaken worden stilaan de standaard in de restaurant industrie. Nieuwe zelfstandige horecazaken en opkomende ketens maken steeds meer gebruik van hun technische kennis om te kunnen concurreren in de competitieve horecasector.

Data in de horeca

Maakt u al optimaal gebruik van technologie en data in uw horecazaak? Misschien denkt u dat u niet over genoeg data beschikt, maar niets is minder waar. Dankzij apparaten die altijd connected zijn, zoals cloud-gebaseerde kassasystemen, heeft u toegang tot meer dan enkel uw verkoop- en klantdata. Telkens wanneer uw personeel een bestelling opneemt, een aanpassing aan een gerecht toevoegt, of een betaling afhandelt, creëert u data. Elke recensie op Yelp, elk Facebook-bericht en elke retweet op Twitter is waardevolle data. Zelfs factoren zoals het weer en dagdeel tellen als data.

De individuele gegevens vertellen u misschien niet veel, maar de combinatie ervan kan enorm veel inzicht in uw business bieden. Door data slim in te zetten kunt u uw service perfectioneren, de tevredenheid onder gasten verhogen en uw winst maximaliseren.

Turn data into action

Uit recent onderzoek onder ruim 3500 horecaondernemers in Nederland en België blijkt dat 79,5% het er over eens dat data de sleutel tot succes is in de huidige markt. 98,5% van de respondenten is geïnteresseerd om meer te leren over het gebruik van data om zo hun business te laten groeien. Ook het succes van DMH18 toont aan dat er in de horeca nog steeds vraag is naar meer inzicht in data. 81.3% van de DMH18 bezoekers gaf aan beter inzicht in data te hebben na het event, en 93.4% van de bezoekers toonde interesse in een volgende editie.

Om die reden organiseert Lightspeed voor het tweede jaar op rij Data Meets Hospitality. Hét event voor horeca professionals die hun onderneming willen voorbereiden op de toekomst.

Data Meets Hospitality 2019

Data Meets Hospitality biedt restaurateurs, hoteliers, caféhouders en andere horecaondernemers praktische tips en handvatten om met data aan de slag te gaan op het gebied van marketing, werknemers, klanten en service.

Dit jaar vormen de volgende 4 thema’s de rode draad doorheen de dag:

Marketing – Hoe past u datagedreven marketing toe op uw onderneming? Hoe gebruikt u social media en review sites in uw voordeel?

Personeel – Welke data kunt u gebruiken om efficiënter te werken en een betere grip te krijgen op de prestaties van uw personeel?

Klanten Hoe verkrijgt u krachtige inzichten over uw gasten?

Service – Hoe voldoet u aan de groeiende service behoeften van uw gasten?

Wat kunt u verwachten?

  • 750+ horecaondernemers
  • Inspirerende en praktische sessies van topsprekers zoals Casper Reinders (TAO Horeca Group), Dries Henau & Yuri Vandenbogaerde (Chez Claire) en Thijs Meliefste (Meliefste)
  • Ontdek de nieuwste trends in de Horeca Experience Zone
  • 15+ partners die uw bedrijf verder kunnen helpen
  • Food trucks, culinaire hapjes en drankjes. All-in.
  • Lightspeed Support Zone voor al uw vragen
  • Network party op het strand (vanaf 17:00)

Koop nu uw ticket

Data Meets Hospitality 2019 vindt op 17 juni plaats in Antwerpen (Bocadero, Rijnkaai 150). Tickets zijn vanaf vandaag te verkrijgen. Bent u klant bij Lightspeed? Vraag uw kortingscode aan bij uw accountmanager of vindt de code in uw e-mail.