
Eventjes was het wennen, geen SEOshop blauw meer, maar Lightspeed rood. Met een grote open stand in het midden, beter bekend als het E-commerce Plein, stonden we in het hart van de Webwinkel Vakdagen 2016.
De eerste beursdag sloten we traditiegetrouw af met onze beruchte borrel. De tweede beursdag pakten wij uit met onze Keynote in zaal A, waar Jean-Paul Chauvet (CRO, Lightspeed) sprak over het samengaan van online en offline. En natuurlijk beantwoordde hij alle vragen over de overname. We kunnen concluderen dat we zijn veranderd van naam, uitgebreid qua omvang (nu 480 medewerkers) en volledig omnichannel op gebied van commerce: van POS-systeem tot webshop. Maar ons kloppend hart voor e-commerce is hetzelfde gebleven.
Het E-commerce Plein
Evenals vorig jaar stonden onze partners om ons heen: docdata, Trusted Shops, Exact Online, Webwinkelfacturen, DeliveryMatch en Newsletter2Go. Het E-commerceplein is een weerspiegeling van ons platform, met Lightspeed webwinkelsoftware als kern en daarom heen de App Store, Theme Store en het uitgebreide partnernetwerk.

Enkele van onze 150 partners stonden bij ons op de stand.
Keynote speaker: J.P. Chauvet, over omnichannel
De keynote speaker was dit jaar de Chief Revenue Officer van Lightspeed. Speciaal over gevlogen vanuit Montreal om onze Webwinkel Vakdagen bij te wonen: “The atmosphere of this event is incredible, everyone is fully dedicated to e-commerce.”
Lightspeed is de grootste aanbieder van POS-systemen van Noord-Amerika. Met de overname van SEOshop is het voor winkeliers nu mogelijk om volledig omnichannel producten aan te bieden. Als voorbeeld gaf JP zijn eigen toilet dat hij gewoon bij een winkel in de buurt had kunnen kopen, maar na lang zoeken uit pure noodzaak via Amazon heeft gekocht. De boodschap: voorkom dit en wees ook als fysieke winkel, online vindbaar. Hij vertelde ons over zijn favoriete jeans store waar je zo vertroeteld wordt in de winkel, dat je bij het ontvangen van een persoonlijke e-mail direct online nog een spijkerbroek aanschaft. Mede doordat ze precies je smaak en kledingmaat weten. De experience begint offline en gaat online en op mobiel verder. En zo moet het!

Voor mensen die de keynote niet konden bijwonen werd er live uitgezonden op Periscope. Toch gemist? En wil je wel weten hoe je omnichannel inzet voor jouw webwinkel? Op deze pagina lees je er meer over.
Lightspeed als Premium Sponsor
Op Utrecht Centraal, Hoog Catharijne en in de trein zag je de Lightspeed tassen al voorbijkomen. Bij de ingang en toegang verwelkomde vijf meiden van Lightspeed meer dan 10.000 bezoekers in 2 dagen. We hadden een beursstand met een eigen podium en dj. En de hipste, eerlijkste en lekkerste koffie van Moyee. Lightspeed was overal. We deden de lichten ‘s ochtends aan en onze jassen hingen nog tot na 23:00 in de garderobe.

Lightspeed tassen bij de ingang van de Webwinkel Vakdagen.

Als eerste en laatste op de beursvloer.

Moyee-barista’s overdag en later biertjes en wijn aan de bar.

Tot de late uurtjes werden er demo’s aangevraagd en vragen gesteld..
Wil je ook een starten met je eigen webshop? Of heb je vragen over de nieuwste mogelijkheden? Wij helpen je ook graag na de Webwinkel Vakdagen.

Nieuws en handige tips, speciaal voor u.
Alle tools om uw onderneming te doen groeien, rechtstreeks in uw inbox.