Joyn en Lightspeed slaan handen ineen voor lokale horeca

Joyn en Lightspeed slaan handen ineen voor lokale horeca

Joyn, aanbieder van getrouwheidsprogramma’s slaat de handen ineen met Lightspeed Restaurant. Vanaf nu wordt het loyaliteitssysteem rechtstreeks gekoppeld aan het kassasysteem, wat horeca ondernemers helpt om een betere klantervaring te creëren. Lightspeed en Joyn kunnen op deze manier horecazaken vanaf heden nog beter ondersteunen.

Lightspeed Restaurant biedt horecaondernemers één platform om hun verkoop, voorraadbeheer, personeelsplanning, bezorging en rapportage eenvoudig te kunnen beheren. Door de integratie met het Joyn loyaliteitssysteem hebben horecaondernemers nu ook de optie om hun klanten punten te laten sparen via de kassabon. Dit verbetert het gebruiksgemak voor de klant en zorgt voor een eenvoudigere administratie. Joost Brugmans, Director Partnerships:

Voor Lightspeed was dit partnership een logische keus; Joyn is het grootste klantenkaart-systeem voor horecazaken en handelaren in België. Door deze nieuwe samenwerking bieden we onze duizenden klanten een geïntegreerd spaarsysteem om hun bestaande klantenbestand te nurturen – en daarmee vergroten ze loyaliteit en omzet.

Vandaag werken er meer dan 4000 horecazaken met Lightspeed in België, en 7500 zaken met Joyn die meer dan 2 miljoen gebruikers heeft. Vanaf nu kan elke Lightspeed zaak volledig op geautomatiseerde wijze getrouwheidspunten aanbieden, zonder extra handelingen voor het personeel. Karl Vankerckhoven, CEO van Joyn:

Joyn is een open systeem en wil lokale handelaars begeleiden in hun digitale transformatie. Hoofddoel is klanten aantrekken in de fysieke winkelpunten. Dit lukt nog beter via samenwerkingen met andere sleutelspelers in het dagelijkse leven van de lokale handelaar. Lightspeed is dat voor vele horecazaken en we zijn dan ook trots op deze nieuwe integratie. Daarnaast werkt Joyn aan een internationale uitrol van zijn systemen (zo zijn we dit jaar al aan onze opmars in Nederland begonnen), en ook in dat opzicht is een partnership met een internationaal softwarebedrijf als Lightspeed een stap in de goede richting.

De samenwerking tussen Joyn en Lightspeed helpt horecaondernemers met klantenloyaliteit en meer omzet. Handelaars die met Joyn werken merken gemiddeld een groei van 5.35%, en zeer actieve Joyn handelaars (die actief inzetten op e-mail campagnes en promotie acties) realiseren een omzetgroei van gemiddeld 24.84%. Dit is de kracht van loyalty.

Wilt u ook uw omzet groeien met loyalty?

Joyn x Lightspeed