Ervaar het nieuwe horeca tijdperk met Order Ahead

Ervaar het nieuwe horeca tijdperk met Order Ahead

COVID-19 heeft duidelijk gemaakt dat horecazaken die afhankelijk zijn van gasten op locatie kwetsbaarder zijn dan horecazaken met meerdere omzetstromen. Het toevoegen van nieuwe omzetstromen helpt horeca-ondernemers om flexibel en winstgevend te blijven. 

Een succesvol gebleken manier waarmee u uw horeca-onderneming kunt aanpassen is ‘contactloos dineren’. Lightspeed wil ondernemers hierbij helpen door tools aan te bieden die dit mogelijk maken. Dat is de reden dat we eCom voor Restaurant hebben gelanceerd en daarom presenteren we nu Order Ahead – waarmee gasten hun diner kunnen afhalen in de zaak of bij een afhaallocatie. 

Met Order Ahead kunt u uw onderneming afstemmen op omnichannel ondernemen en een toekomst van contactloos dineren. 

Meld u aan voor onze gratis Order Ahead webinar

Krijg op 8 december een inkijkje in het Order Ahead product en ontdek de mogelijkheden voor uw onderneming

De horeca verandert

Het gastgedrag verandert. Bezorgen en afhalen vormden al voor de pandemie groeiende markten, en nu prijs- en veiligheidsbewuste gasten steeds vaker online bestellen, is het belangrijker dan ooit om over een veilige en efficiënte oplossing te beschikken om hen tegemoet te komen. 

Uit onderzoek van de Foodservice Allicance is gebleken dat door COVID-19 bezorgen en afhalen een flinke zet in de rug hebben gekregen. Begin dit jaar verdubbelde het aandeel thuisbezorgingen. De voortdurende strikte maatregelen voor de horeca zorgen ervoor dat afhalen en bezorgen uitermate populair blijven. Als ondernemer kunt u gebruik maken van deze groei!

 

Order Ahead maakt online bestellen toegankelijk

Het opzetten van een online bestelplatform is niet altijd even makkelijk. U moet de lanceer- en beheerkosten van een nieuw platform afwegen tegen wat het oplevert: een nieuwe manier om in contact te komen met gasten. 

Dit is waar Lightspeed om de hoek komt kijken. 

 

Order Ahead helpt restaurants

Hoe makkelijk het bezorgen en afhalen voor gasten ook is, de commissies op de platformen van derden zijn voor restaurants vaak een doorn in het oog. Met Order Ahead kunt u uw online bestelplatform zelf beheren, zonder verborgen commissies, extra hardware of systeemkosten aan derden. Afhalen in uw restaurant of bij een afhaalpunt kan op die manier een extra bron van inkomsten vormen, zonder ingewikkelde (en verborgen) kosten. 

Order Ahead is niet alleen goed voor uw portemonnee. Het is een efficiënt systeem dat naadloos integreert met uw huidige workflow. Online bestellingen worden rechtstreeks naar het Lightspeed Restaurant kassasysteem gestuurd, waardoor uw bestellingen moeiteloos kunt managen zonder een extra training te hoeven volgen. Ook past u makkelijk uw menu aan in uw kassasysteem, zodat het online bestelmenu altijd up-to-date is. 

Dit zijn de voordelen van Order Ahead voor horeca-ondernemers: 

  • Een alternatieve inkomstenbron zonder hardware- of kosten van derden
  • Een online bestelplatform dat naadloos integreert met uw kassasysteem
  • Tools om realtime wijzingen aan uw menu door te voeren 
  • Contactloze betaalopties voor meer flexibiliteit

 

Order Ahead helpt de gasten

Het maak niet uit hoe goed een systeem voor een restaurant is: als het niet werkt voor gasten, dan werkt het gewoon niet. Bij het ontwikkelen van Order Ahead hebben we dan ook net zoveel rekening gehouden met de ervaring van de gast. 

Zo hoeven mensen bijvoorbeeld geen extra app te downloaden, want u krijgt een gepersonaliseerde website die geschikt is voor desktop, tablet of smartphone. Gasten hoeven alleen maar de website te bezoeken om te kunnen bestellen.

Bij het plaatsen van een bestelling kunnen gasten kiezen of ze het eten zo snel mogelijk willen laten bereiden, of dat ze het later op een specifiek tijdstip afhalen. Zodra het eten wordt bereid krijgen gasten realtime updates over hun bestelling en ontvangen ze een sms wanneer de bestelling klaar staat om opgehaald te worden. Door gasten op de hoogte te houden kunt u hun verwachtingen beter managen, wat zorgt voor een betere ervaring. 

Lightspeed Order Ahead biedt gasten daarnaast een manier om met uw restaurant te communiceren: zo kunnen ze een notitie toegeven aan de bestelling om er zeker van te zijn dat er rekening wordt gehouden met hun eventuele wensen. Vervolgens rekenen gasten hun bestelling online af. 

Dit zijn de voordelen van Order Ahead voor uw gasten:

  • Een makkelijk te gebruiken website voor bestellen via desktop, tablet of smartphone
  • Realtime bestel updates en de mogelijkheid om te bestellen voor een specifiek tijdstip
  • Altijd foutloze bestellingen
  • Meerdere betaalmogelijkheden, waaronder online of in het restaurant zelf

 

Bereid u met Lightspeed voor op de toekomst van de horeca

Bij Lightspeed helpen we kleine- en middelgrote ondernemingen: u kunt als horeca-onderneming niet meer alles inzetten op één inkomstenbron, dus wordt het tijd om u aan te passen. Wilt u uw onderneming uitbreiden met Order Ahead? Praat dan met een van onze experts.