Lightspeed eCom klantpagina's krijgen een nieuwe look

Lightspeed eCom klantpagina's krijgen een nieuwe look

Deze week publiceren we een nieuwe en verbeterde versie van de klantpagina’s in de backoffice van Lightspeed eCom. Het doel van deze update is om de interface intuïtiever te maken – en gemakkelijker te navigeren – terwijl de laadtijd van de pagina wordt verbeterd.

Klantpagina

U kunt nu alle informatie van uw klanten in één oogopslag zien. Ons productteam wilde de spatiëring tussen de offertes, bestellingen, retouren en wishlist-sectie optimaliseren. Het resultaat is een meer georganiseerde en intuïtieve lay-out.

Notitie-gedeelte

We hebben een notitie-gedeelte toegevoegd aan onze klantenprofielen, waar u notities kunt toevoegen die u en uw personeel kunnen zien. Blijf op de hoogte van de voorkeuren van de klant, hun status (doen ze regelmatig aankopen bij u?), of eventueel specifieke verzoeken die ze hebben. Deze nieuwe functionaliteit geeft al uw verkoopmedewerkers de mogelijkheid om een ​​service aan te bieden die is aangepast aan de wensen en behoeften van hun klanten.

Google Maps

Wilt u weten waar het factuuradres van een klant zich bevindt? Klik op de knop Google Maps en u ziet waar uw producten heen gaan!

Klantgroepen

Klantgroepen zijn een prima manier om uw klanten te segmenteren en bulkacties uit te voeren zoals het toepassen van kortingen. Nu kunt u een klant rechtstreeks vanuit de Klantoverzicht pagina aan een bestaande klantgroep toevoegen.

Weet u niet zeker hoe u uw klantgroepen moet instellen? Bekijk ons ​​eCom-helpcentrum voor een stapsgewijze uitleg.

GDPR-verzoeken

Voor alle Lightspeed-gebruikers die klanten in Europa bedienen, hebben we het maken van GDPR-verzoeken vereenvoudigd. U kunt de informatie van een klant downloaden of verwijderen in de linkerbenedenhoek van zijn klantenpagina.

Download klant: download een HTML-bestand met alle klantgegevens in hun profiel. Deze bevat opmerkingen, bestellingen, offertes, retouren, kassa’s en reviews.

Klant verwijderen: verwijder definitief alle gegevens van een klant.

Opmerking: Voordat u het profiel van een klant verwijdert, controleert u of zowel de identiteit van de aanvrager als het profiel van de klant overeenkomen en of u de gegevens van de klant niet nodig heeft voor juridische, belasting- of betalingsverwerking doeleinden.

Wilt u een snelle opfriscursus op GDPR? Klik hier.

Tickets

We hebben ook de manier waarop tickets worden weergegeven veranderd zodat het meer als een berichten-app voelt. Blader eenvoudig door uw gesprekken en bekijk elk bericht dat verzonden is naar een bepaalde klant.

Ticket status

We hebben de ticket statussen vereenvoudigd door slechts één status per ticket toe te staan. Een ticket kan een van de volgende vier statussen hebben: taken, onbeantwoord, beantwoord of gesloten. Deze update maakt het eenvoudiger om uw tickets te volgen en waar ze zich in het support-proces bevinden.

We hebben ook vereenvoudigd hoe u gesloten tickets opnieuw opent. Nu kunt u een ticket opnieuw openen door eenvoudig de status ervan te wijzigen in het keuzemenu.

Ticket notities

U hoeft niet langer de gespreksgeschiedenis van een klant door te lezen om alle details te krijgen die u nodig heeft. Let bij het ondersteunen van klanten op alle essentiële details in het nieuwe notitie gedeelte. Hierdoor kan iedereen die die klant ondersteunt, alle informatie die hij nodig heeft in één oogopslag zien.

Dit waren de Lightspeed eCom klantpagina updates van deze maand – we hopen dat u net zoveel geniet van de nieuwe look en functionaliteiten van onze klantpagina’s als wij!

Bekijk onze eCom-bronnen voor informatie over hoe u optimaal profiteert van het platform en al zijn functies. Als u ooit vast zit en de informatie die u zoekt niet kunt vinden, neem dan gerust contact op met ons supportteam.