Lightspeed introduceert Lightspeed Analytics: krijg betere inzichten met data 

Lightspeed introduceert Lightspeed Analytics: krijg betere inzichten met data 

Een oplossing die retailers diepgaande inzichten geeft, en aanbevelingen geeft met betrekking tot verkopen, voorraadbeheer, werknemersprestaties en klantgedrag. Welke retailer wil dat nu niet? 

Met trots kondigen we Lightspeed Analytics aan. Lightspeed Retail gebruikers hebben nu de kans om hun bedrijf te optimaliseren en hun concurrentie een stap voor te blijven door middel van een rijke bron van data

De kracht van Lightspeed Analytics

Met Lightspeed Analytics duikt u dieper in uw data. U krijgt meer inzicht in de volgende drie aspecten:

  • Voorraadbeheer: de oplossing maakt een einde aan producten die liggen weg te stoffen op de planken en het giswerk rond belangrijke investeringen. Gebruikers krijgen daarnaast inzicht in de producten die het snelst verkopen. 
  • Inzicht in klantgedrag voor gepersonaliseerde aanbiedingen: retailers kunnen focussen op individuele klanten op basis van hun aankoopgeschiedenis. Daarmee kunnen ze hen voorzien van relevante informatie over nieuwe voorraden, speciale aanbiedingen en de laatste ontwikkelingen rond hun bedrijf.
  • Optimalisatie van het personeelsbeheer: winkelmanagers kunnen hun werknemers op basis van data van feedback voorzien. Zo kunnen ze hun prestaties verbeteren wat bijdraagt aan een optimale klantenservice.

Lightspeed Analytics

Lightspeed Analytics fungeert als data consultant en helpt winkeleigenaars snel en eenvoudig aan antwoorden op vragen rond het dagelijkse winkelbeheer, zoals:

  • Van welke artikelen moet ik een grotere hoeveelheid bestellen?
  • Welke artikelen moet ik uit het assortiment verwijderen?
  • Welke artikelen heb ik te lang op voorraad en moeten worden afgeprijsd?
  • Hoe vaak doen mijn beste klanten aankopen? 
  • Beschik ik in de weekenden over het juiste aantal medewerkers?

Ronald Buurs, Financial Controller & Advisor bij ThePhoneLab heeft ervaring met Lightspeed Analytics en legt uit waarom hij niet meer zonder kan:

Data is voor ThePhoneLab van groot belang. We willen weten wie onze klanten zijn, waar ze vandaan komen, wat ze besteden en of ze vaker bij ons terugkomen. Lightspeed Analytics helpt ons bij het verzamelen en inzien van deze belangrijke meetpunten.

Het biedt inzicht in inkoop en omzet, en maakt voor ons globaal duidelijk wat ons budget is en hoe dat in verhouding staat tot de daadwerkelijke cijfers. In één oogopslag zien we hoe onze verschillende filialen functioneren en hoe we ervoor staan op zowel het gebied van inkoop- als omzet.

De klant staat centraal dankzij vereenvoudigde dataverzameling

Lightspeed Analytics vereenvoudigt de verzameling van data en maakt die toegankelijk, begrijpelijk en praktisch inzetbaar voor ondernemers en winkelmanagers. Technologie die de klant centraal stelt is onmisbaar in de huidige retailsector en draagt bij aan een betere ervaring voor zowel retailers als consumenten. 

Belangrijke succesfactoren in de detailhandel zijn het aansturen van het fysieke en digitale winkelverkeer, het zorgen voor effectief voorraadbeheer en het achterhalen welke zakelijke beslissingen bijdragen aan winstgevendheid. Oplossingen die deze mogelijkheden boden waren tot nu toe alleen voorbehouden aan grote winkelketens. 

Met de komst van Lightspeed Analytics kunnen nu ook zelfstandige retailers deze inzichten op doen. Dax Dasilva – CEO van Lightspeed – presenteert daarom met trots de nieuwste aanvulling op Lightspeed Retail

Deze integrale analytics-oplossing voorziet zelfstandige retailers van de tools en zakelijke inzichten die ze nodig hebben om op winstgevende wijze te groeien. Onze klanten kunnen daarmee grotere zakelijke doelen nastreven.

Lightspeed Analytics is een gebruiksvriendelijke oplossing die het eenvoudiger maakt om waarde uit data te putten. Onze klanten kunnen zo tijd winnen en sneller effectieve zakelijke beslissingen nemen. 

Lightspeed Analytics