Lightspeed introduceert de vernieuwde Retail app

Lightspeed introduceert de vernieuwde Retail app

Misschien heeft u de teaser gezien, of heeft u er online over gelezen, maar vandaag is het eindelijk zo ver! 

Lightspeed introduceert versie 3.0 van de Lightspeed Retail app. Het is de meest gebruiksvriendelijke, op verkoop gefocuste app die we ooit hebben gemaakt, met een volledig nieuwe look.

 

Onze iPad app is nogal een big deal – het is een van de redenen dat Lightspeed wereldwijd een van de meest gebruikte retail-oplossingen is. Mobiliteit en flexibiliteit nemen we tegenwoordig al snel voor lief, zeker op het gebied van technologie, en deze trend heeft zich ook verspreid naar retail (denk bijvoorbeeld aan pop-up shops en het belang van een interactieve klantervaring). Daarom besloten we dat het hoog tijd werd om onze app de moderne update te geven die het verdient. 

Of u nu een iPad gebruikt om uw hele winkel mee draaiende te houden, of alleen als extra kassa, de nieuwe Lightspeed Retail app is ontworpen met de behoeftes van verkopers en managers in het achterhoofd. Dit zijn de updates die u zult tegenkomen in de vernieuwde app:

  • Een nieuw, strak design
  • Een totale reorganisatie van de navigatie
  • Een ‘Sale in progress’ balk voor een soepelere overgang naar de navigatie
  • Een nieuw Profiel tabblad om uw dag goed te beginnen
  • Een Verkoop tabblad om snel zicht te krijgen op uw dagelijkse verkopen en verkoopgeschiedenis, en retouren snel te kunnen afhandelen
  • Een ‘What’s New’ pop up, die ervoor zorgt dat u altijd op de hoogte bent van de laatste updates

De nieuwe tabblad navigatie

Het hamburger menu (ja, zo heet het echt 🍔) is verleden tijd, zeg hallo tegen de nieuwe tabblad navigatie! De naam klinkt dan misschien minder aantrekkelijk, maar het is het waard. Door snelle en simpele toegang te verstrekken tot de verschillende features van het systeem, geeft de nieuwe navigatie de meest belangrijke acties weer. 

  1. Alles wat u nodig heeft om uw dag te beginnen en verkopen te verwerken vindt u in het Profiel tabblad
  2. De dagelijkse informatie over uw verkopen kunt u vinden in het – langverwachte – Verkoop tabblad
  3. Al het andere (voorraad, rapporten etc.) is netjes weggestopt onder het Manager tabblad

Niet alle acties die u uitvoert in uw kassasysteem zijn hetzelfde. Soms voert u een bestelling in, verwerkt u de betaling, klikt u op ‘Klaar’ en that’s it. Maar vaker dan dat verlaat u even een verkoop om een mailadres aan te passen, de status van een bestelling te bekijken, uw voorraad te checken etc.

Dus, om dit schakelen makkelijker te maken hebben we een ‘Sale in progress’ balk toegevoegd. Deze zorgt ervoor dat het verkoopscherm minimaliseert tot een balk onderaan het scherm terwijl u bezig bent met uw andere bezigheden. Zo kunt u makkelijk een verkoop verlaten en het ook zo weer oppakken. Dat, of u beëindigt de gehele verkoop makkelijk door het weg te swipen. 

Het nieuw vormgegeven Profiel tabblad

U vraagt, wij leveren. We hadden van verschillende klanten de feedback gekregen dat onze oude app te veel stappen had in het opstartproces, dus hebben we het veranderd. Nu kunt u uw dag sneller en makkelijker beginnen vanaf één scherm:

  • Zorg ervoor dat u verbonden bent met het juiste netwerk
  • Open uw kassa en vul uw startbedrag in
  • Controleer of alle apparaten werken en goed verbonden zijn met uw kassasysteem
  • Zorg ervoor dat uw betalingsverwerker genoeg papier heeft

Het nieuwe ontwerp van het Profiel tabblad zorgt ervoor dat de verkoper vanaf het eerste moment een volledig overzicht heeft: het geeft duidelijk weer wat er nog moet gebeuren voordat de kassa is geopend, zorgt ervoor dat werknemers makkelijk in- en uit kunnen checken, en bevestigt of iemand is ingelogd op het juiste account, de juiste locatie, en de juiste kassa.

En nog iets, het raadt het maken van verkopen af totdat alle benodigde acties hebben plaatsgevonden, en voorkomt op die manier fouten in uw voorraad. Bekijk de video hierboven om te zien hoe het werkt!

Alle instellingen van het bijbehorende apparatuur zijn te vinden in één overzicht, en zijn gelinkt aan de rechten van de gebruiker. Heeft de printer geen papier meer? Is de WiFi uitgevallen? De batterij van de scanner bijna leeg? Wees alles altijd een stap voor en los het op vanuit het Profiel tabblad.

Het erg populaire Verkoop tabblad

Het duidelijke en gebruiksvriendelijke Verkoop tabblad brengt al uw verkopen samen in één gedetailleerd overzicht, om zo snel toegang tot retouren of geruilde artikelen te verzorgen. In dit tabblad kunt u filteren op winkel, kassa, of status van de verkoop, bonnen opnieuw uitprinten, en zien wie de klant was, welke medewerker hem heeft geholpen, en wat de overige details zijn van de verkoop. 

Spoiler alert: het nieuwe Verkoop tabblad was zo’n succes tijdens de beta-tests, dat we hebben besloten het ook toe te voegen aan de online versie van ons Retail systeem. Bereid u voor op een update over de Dagelijkse Transacties-functie in Lightspeed Retail. Het komt sneller dan u denkt!

Dus, waar wacht u nog op? Pak uw iPad en maak vandaag nog kennis met versie 3.0 van Lightspeed Retail.

  1. Maakt u momenteel gebruik van de oude versie? Update de app in de AppStore
  2. Maakt u nog geen gebruik van de iPad app? Download het! De app is gratis voor alle Lightspeed Retail gebruikers.

Bekijk de eerste keer dat u inlogt zorgvuldig de ‘What’s new’ pop up – en deel de informatie daarin ook met uw medewerkers. Maak u geen zorgen als u het per ongeluk wegklikt: het is niet weg. Vanuit het Profiel scherm kunt u het via Support > What’s New weer terughalen. Hier vindt u meer behulpzame informatie, zoals een snelle tutorial en relevante links naar support. Onze support afdeling kunt u bereiken via telefoon, mail, of online chat, en staat altijd voor u klaar!