Lightspeed lanceert compleet loyalty programma voor horeca en retail

Lightspeed lanceert compleet loyalty programma voor horeca en retail

Lightspeed, introduceert vandaag Lightspeed Loyalty. Door de naadloze integratie met Lightspeed’s bestaande Retail and Restaurant software, geeft deze nieuwe technologie ondernemers de kans om herhaalbezoeken te stimuleren, terugkerende klanten te belonen en zo een loyaal klantenbestand op te bouwen.

Merkambassadeurs creëren
Lightspeed Loyalty gaat verder dan de gebruikelijke punt- en beloningssystemen. De technologie voorziet ondernemers van tools om beter met klanten te communiceren. Zo kunnen ze met de geïntegreerde e-mail marketing tool hun klanten op een gepersonaliseerde manier benaderen. Hierdoor veranderen nieuwe gasten in vaste gasten en raken bestaande klanten meer betrokken. Dit alles vanuit één platform dat echte merkambassadeurs creëert.  

 

Dax Dasilva, oprichter en CEO van Lightspeed:

Iedere retailer en restaurateur heeft als doel om klanten de best mogelijke service te verlenen. Lightspeed Loyalty helpt hen om die service naar een hoger niveau te tillen. We geven ondernemingen de tools om barrières te doorbreken en sterke klantrelaties te creëren door herhaalbezoeken te stimuleren. Op deze manier stijgt de omzet, onafhankelijk van het seizoen.

De belangrijkste features van Lightspeed Loyalty:

  • Loyalty programma: Zet eenvoudig een op maat gemaakt loyalty programma op waar klanten en gasten punten kunnen sparen en inruilen voor beloningen.
  • Automatiseer gepersonaliseerde marketing campagnes: Creëer geautomatiseerde campagnes via SMS en mobiele pushmeldingen. Bouw daarnaast professionele mails met de ingebouwde drag-and-drop builder. Segmenteer klanten op basis van aankoopgedrag en vooraf ingestelde Smart Customer Groups en stuur eenvoudig relevante aanbiedingen.
  • Inzicht in klantgedrag: Krijg een duidelijk overzicht van hoe je gasten hun geld spenderen – en waaraan. Bekijk de gewoontes en interesses van klanten in één overzicht om op basis daarvan het menu, de selectie, prijzen en promotionele planning te verbeteren.

Gebruikers van Lightspeed Loyalty merken de voordelen van deze features al op hun business, zoals onder andere Bavet:

Bij Bavet willen we onze gasten zo goed mogelijk leren kennen, om hen een onvergetelijke ervaring te kunnen bieden. Wat eten ze graag? Wanneer komen ze langs, en hoe vaak? Wat maakt ons bijzonder voor hen? Met behulp van Lightspeed Loyalty komen we achter deze informatie, kunnen we onze gasten belonen en kunnen we gerichte email marketing creëren.

– Peter Van Praet, Bavet