Lightspeed x SHAW Pop-Up

Lightspeed x SHAW Pop-Up

Singer-songwriter en ontwerpster Jill van Vooren, bekend onder de naam Jill Shaw, opent op 5 oktober haar eerste pop-up store in hartje Antwerpen. Dit wordt mogelijk gemaakt door Lightspeed, die online ondernemers regelmatig de kans geeft om de stap te zetten naar offline. De 23-jarige e-commerce onderneemster begon een jaar geleden haar succes online op ByJillShaw.be en krijgt vanaf 5 tot en met 30 oktober de unieke kans om een maand lang haar SHAW pop-up te runnen.

SHAW

Jill Shaw’s grootste passie is muziek, maar ze kreeg ook interesse in fashion design toen ze veel positieve reacties kreeg op haar stijl. Na enkele samenwerkingen met andere merken, besloot ze vorig jaar haar eigen merk SHAW op te richten, samen met haar moeder. Jill’s vader is een surfer en van hem erfde ze een grote liefde voor de oceaan en surf vibes. Haar collecties zijn dan ook hierdoor geïnspireerd, “For the night talk and the beach walk,” zoals ze het zelf omschrijft. Zelf draagt ze haar stuks zowel op het podium, op het strand of als daily outfit. Tot nu toe werd haar lijn enkel online verkocht, maar dankzij Lightspeed wordt de visie van haar fashion merk nu ook een real life beleving.

De samenwerking met Lightspeed is voor mij een ongelofelijk coole opportuniteit om mensen mijn merk te kunnen laten beleven in real life. Dankzij Lightspeed kunnen mijn klanten nu mijn collectie aanraken en proberen. Een online shop laat het deels nog over aan onze fantasie, maar in mijn eigen pop-up kan ik de complete lifestyle achter SHAW in het echt uitwerken.

Pop-up: van online naar offline

Pop-up stores zijn inmiddels geen trend meer in de fashion sector maar een logische manier voor eCommerce ondernemers om het bereik van hun merk te verbreden. Lightspeed biedt ondernemers daarom de kans om te ervaren hoe het is om hun online assortiment ook offline te verkopen.  Na de succesvolle Lightspeed pop-up edities van onder andere Kanye West, Spinnin’ Records en Glamour, is Jill Shaw de volgende ondernemer die de deuren van haar eigen pop-up winkel opent met het Lightspeed kassasysteem.

Flexibel en mobiel

Zelfstandige ondernemingen geven variatie aan het straatbeeld, en Lightspeed is ontstaan uit de overtuiging dat juist deze ondernemers efficiënte tools nodig hebben om hun zaken te runnen. Lightspeed kan meer dan alleen afrekenen, maar biedt software oplossingen die het leven van zelfstandige ondernemers gemakkelijker maken en zorgen voor een betere customer experience voor hun klanten.

Een pop-up brengt meerdere voordelen met zich mee: ondernemers kunnen tijdelijk een winkel runnen als “test” voor een eventuele permanente winkel, zonder vast te zitten aan een huurcontract. Met een pop-up kunnen webshop retailers een offline ervaring aanbieden aan hun klanten. Zo kunnen ze de stap maken naar Omnichannel.

Bij Omnichannel ondernemen hoort ook een flexibel kassasysteem die dit aankan. Het Lightspeed iPad-kassasysteem maakt dit mogelijk, met een kassa die overal gebruikt kan worden dankzij de cloud-gebaseerde software. Het Lightspeed systeem leent zich goed voor Omnichannel ondernemen omdat alle online en offline verkooppunten samenkomen. Eén voorraad, één klantenbestand, meerdere verkoopkanalen, op één platform.

Kom ook naar de SHAW Pop-Up

De tijdelijke winkel opent vrijdag 5 oktober officieel haar deuren voor het publiek, vlak voor Antwerp Fashion Weekend op 6 en 7 oktober. Tot en met 30 oktober kan men de SHAW collectie in het echt komen bewonderen én shoppen. De zaak is gevestigd op de Lombardenvest 22 in Antwerpen, in het midden van de modebuurt. De herfst/winter collectie 2018 zal in de rekken te vinden zijn, deze bestaat onder meer uit intimates, comfy loungewear, relaxed kimono’s en accessoires. Van de mooiste materialen en duurzaam gemaakt, met blik op de toekomst. “Sweet but with an edge.”

Op de hoogte blijven van de laatste updates over de SHAW Pop-Up? Volg dan het Facebook event.

Meer weten over Lightspeed Pop-Up?

Ontdek de Pop-Ups

3 tips voor meer omzet tijdens de feestdagen

3 tips voor meer omzet tijdens de feestdagen