Optimaliseer uw website conversie met deze handige tools

Optimaliseer uw website conversie met deze handige tools

Vandaag de dag, met een platform zoals Lightspeed voor het bouwen van websites, is het steeds makkelijker om uw online bedrijf werkende te krijgen. De vraag is echter hoe u uw winkel van de rest onderscheidt en uw omzet laat groeien.

U heeft een platform gevonden dat u gebruiksvriendelijk vindt, u heeft uw ontwerp voor ogen, de aanbiedingen klaar. Kortom, u bent klaar om te beginnen verkopen. U wilt natuurlijk zoveel mogelijk bezoekers op uw website, en die bezoekers dienen liefst ook iets te kopen. Maar hoe zorgt u ervoor dat er daadwerkelijk veel wordt verkocht?

Hier zijn 4 snelle en gemakkelijke manieren om uw website aan te passen en zo de conversie te optimaliseren:

Urgentie opwekken

Veel verkoop gaat verloren door een gebrek aan gevoel van urgentie bij het online winkelen. Bij POWr is het creëren van een gevoel van urgentie op uw website een van de meest populaire manieren die kleine bedrijven gebruiken om de verkoop te stimuleren. Dit wordt bereikt door middel van doelgerichte berichten en beperkte tijdsaanbiedingen die zorgen voor meer klikken op uw ‘Koop nu’ of ‘Call-to-Action’ -knop.

Met behulp van de  POWr Countdown Timer kunt u bij uw beperkte promotie ook een timer toevoegen aan uw site. Dit is een praktische plugin die u kunt aanpassen zodat deze in het thema van uw site past. U heeft een aantal weergaveopties en kan beslissen wat er gebeurt als de timer eindigt, zoals het weergeven van een bericht of een link naar een andere pagina op uw website, of zelfs het automatisch herhalen zodra de tijd om is. U kunt hier meer informatie vinden betreffende de POWr plugin en beginnen met het creëren van dat gevoel van urgentie die bezoekers aanmoedigt om een aankoopbeslissing te nemen.

Insta-sales

Instagram is uitgegroeid tot een sterke speler in branding en handel. Met 700 miljoen actieve gebruikers en met 70% van de merken op Instagram te vinden voor het einde van 2017, is dit sociale netwerk een uitgelezen kans om uw producten of diensten te presenteren en eenvoudig productinfo direct vanaf uw telefoon aan te passen. Als u al Instagram gebruikt, bouwt u al aan uw merk bij elke post, dus waarom dit niet ook gebruiken voor nieuwe website-inhoud met weinig moeite? Met behulp van de POWr Social Feed kunt u uw Instagram feed eenvoudig toevoegen aan uw website en de look en de frequentie van updates aanpassen aan uw website.

Cross-sell / Upsell

Laten we beginnen met te verklaren wat beide zijn. Cross-selling is wanneer u gerelateerde producten getoond hebt. Bijvoorbeeld, u heeft een jas online bekeken en dan wordt u een shirt van hetzelfde merk getoond waarin u misschien geïnteresseerd zou zijn. Voor uw Lightspeed webshop kan u zelf uw gerelateerde producten handmatig instellen via Producten, Product X, Gerelateerde producten. Amazon.com is een goed voorbeeld hiervan en het tonen van gerelateerde producten of het maken van bundels is een uitstekende en bewezen manier om de omzet te verhogen. Maar upselling is het nieuwe cross-selling aan het worden en is online 20 keer effectiever dan cross-selling.

Meer weten over onze Lightspeed eComm mogelijkheden?

Onze experts helpen graag.

Upselling is wanneer u de klant een versie van het gekozen product aanbiedt die een hogere kwaliteit bezit en/of meer opties heeft en aldus duurder is. Dit wordt vaak gezien in prijstabellen waar geüpgrade versies van een product worden gepromoot, of verschillende pakketten die tegen een hogere prijs verkrijgbaar zijn, maar met meer functies of opties. Het grote nieuws is dat u geen dure software nodig hebt om te beginnen met cross-selling of upselling. U kan dit bijvoorbeeld doen met behulp van een prijstabel zoals dit voorbeeld van POWr en uw klanten ertoe aanzetten om een duurdere aankoop te overwegen op iets wat hen reeds interesseert.

Een ander voorbeeld van een veelgebruikte upsell is het aanbieden van een gratis product, dienst of bijkomend voordeel wanneer besteld wordt boven een bepaalde prijs. Gratis verzendkosten boven bijvoorbeeld EUR 50 zet de klant aan om haar orderwaarde te verhogen waardoor uw marge toeneemt. Een duurder product en/of een grotere maat bijvoorbeeld, of eentje extra. Ook het aanbieden van een geschenkverpakking tijdens bijvoorbeeld de feestperiode is een interessante optie waar veel klanten een extra kost voor willen betalen.

Merchandising

Het is welbekend dat grote visuals conversies verhogen. Dit betekent niet alleen afbeeldingen, maar ook video.Elke afbeelding die u op uw e-commerce-winkel opneemt, dient een deeplink naar de productpagina te maken om de aankoop van de klant zo vlot mogelijk te maken. Met behulp van de POWr Multi Slider kunt u uw beste aanbieding, product of service doorsturen of zelfs nieuwe collecties benadrukken om de interesse te versterken. Het leuke hieraan is dat u deze afbeeldingen of producten overal op de pagina kunt weergeven en ze eventueel kunt aanpassen. Hier is een voorbeeld:

Voila, vier snelle en gemakkelijke manieren om uw website aan te passen om de verkoop van e-commerce te vergroten. Het beste aan de POWr plugins is dat u ze op het platform van uw keuze kunt gebruiken, ze gemakkelijk toe te voegen zijn en ook mobile-friendly zijn. Ze zijn ook herbruikbaar, zodat u ze niet hoeft te maken elke keer dat u ze wilt gebruiken of voor elke pagina die u heeft. Begin vandaag en laat uw omzet toenemen!

 

Deze blogpost werd geplaatst in samenwerking met POWr en de originele versie werd geschreven door Emilie Murphy van POWr