Retail Powerkoppel: de ondernemers achter I.Ma.Gi.N. Jewels

Retail Powerkoppel: de ondernemers achter I.Ma.Gi.N. Jewels

Ter gelegenheid van de Dag Van De Ondernemer, 16 november, interviewden we Gilles Van Gestel en Margaux Spruyt, oprichters van het Belgische sieradenmerk I.Ma.Gi.N. Jewels. Met zeven winkels in België, en heel binnenkort een achtste Amsterdam, heeft dit powerkoppel hun droom van toegankelijke fijne juwelen op de markt te brengen, ook waargemaakt. Wij  interviewden Gilles en Margaux om de geheimen achter het succes van I.Ma.Gi.N. Jewels te ontdekken.

Kunnen jullie iets over jezelf vertellen en vertellen hoe jullie merk ontstaan is?

Margaux: Ik ben mijn carrière ongeveer 10 jaar geleden begonnen. Ik heb drie jaar zilversmeedkunst in het buitenland gestudeerd en daarnaast had ik mijn eigen merk dat ik aan huis verkocht. In 2011 ontmoette ik Gilles en zag dat we dezelfde passie deelden. Toen hebben we besloten om samen te te werken en vervolgens lanceerden we in 2013 I.Ma.Gi.N. Jewels.

Gilles: Ik heb drie jaar gemmologie gestudeerd in Antwerpen. We zijn beiden ondergedompeld in de wereld van sieraden via onze families. Na mijn ontmoeting met Margaux, realiseerden we ons dat we vooral gepassioneerd waren door het eindproduct. We merkten dat er vraag was naar een toegankelijk en kwalitatief product. Vandaag de dag houdt Margaux toezicht op de productie, zorgt het voor branding en merkidentiteit en ben ik meer bezig met de strategie en ontwikkeling van het bedrijf.

 I.Ma.Gi.N. Jewels

Wat is het geheim van jullie succes?

Margaux: Het grote voordeel is dat we dezelfde passie voor het product delen.

Gilles: Ik denk dat deze passie echt de de basis is van alles wat we doen. Dit is iets dat we van onze families hebben meegekregen, en wat inherent is aan ons beide. Onze definitie van een succesvolle ondernemer is … iemand die vooral nieuwsgierig is, die op de hoogte blijft van alles wat er in zijn branche gebeurt.

Hebben jullie een motto?

Margaux: Omdat we ons echt richten op personalisatie, is onze slogan “If you can imagine it, we can create it”. We proberen echt iets persoonlijks te maken op basis van het verzoek van de klant.

 I.Ma.Gi.N. Jewels

Jullie openen binnenkort jullie eerste winkel in het buitenland, wat is hierin grootste uitdaging?

Margaux: De grootste uitdaging die nog moet komen, is kijken of het merk ook in Nederland goed aanslaat. Spreekt het Belgische product en onze stijl ook onze doelgroep aan in Nederland? Maar we zien dat we via onze webshop ook al veel klanten in Nederland aanspreken. Er zijn al verschillende verkooppunten, dus we weten dat ons product daar werkt.

Ons grootste succes sinds de lancering van I.Ma.Gi.N. Jewels is … een offline concept creëren dat perfect is verbonden met online.

 I.Ma.Gi.N. Jewels

Wat willen jullie nog graag bereiken met  I.Ma.Gi.N. Jewels?

Margaux & Gilles: De naam I.Ma.Gi.N. Jewels nog meer doen groeien. Of het nu met meer fysieke winkels is, een grotere online aanwezigheid, evenementen …
Eind november openen we onze volgende winkel in Amsterdam en het idee is om ook andere landen te veroveren. Wellicht is Frankrijk de volgende?

Ons beste advies voor toekomstige ondernemers… je moet gepassioneerd zijn. En als je in een duo werkt, zorg er dan voor dat je de juiste partner vindt.

Ook internationaal ondernemen? Kies voor het juiste kassasysteem

Probeer Lightspeed Retail