Thema Spotlight - Exclusive

De Lightspeed Theme Store kent meer dan 50 verschillende thema’s. Lightspeed thema’s zijn ontworpen door onze partners. Hun oog voor detail en passie voor design zie je duidelijk terug in de Store: een uitgebreid aanbod van geweldige eCommerce thema’s! Deze keer hebben wij één van de vele thema’s in de schijnwerpers gezet: Exclusive. Het thema is ontwikkeld door onze partner DMWS en biedt high-end design met diverse mogelijkheden.

Lees hier hoe je het meeste uit Exclusive haalt!

Thema Exclusive

 

Vernieuwende features

Exclusive is beschikbaar in vier pre-sets: BoutiqueWarehouseDesign en Onepage. Alle pre-sets kunnen worden aangepast om volledig op jouw wensen aan te sluiten. Zo kun je je eenvoudig richten op een specifieke doelgroep en een hechte band met jouw online klanten creëeren. Daarnaast is het thema uitgerust met krachtige features om jouw conversie te verhogen. Kies uit verschillende design mogelijkheden, zoals de one-page layout of de uitgebreide banner-optie.

 

One-page Layout

Met de one-page layout geef je de belangrijkste informatie op één pagina weer. Zo hoeft jouw klant nooit onnodig lang te zoeken naar de informatie waar hij of zij behoefte aan heeft. Overweeg om een call-to-action (ook wel CTA) in te schakelen. Denk bijvoorbeeld aan CTA’s zoals ”Bekijk de collectie” of ”Abonneer je op de nieuwsbrief”.

Ook Lightspeed eCommerce klant Osiris.nl maakt gebruik van het thema Exclusive. Zij kozen voor een houten achtergrond met een simpele CTA. Belangrijke verzendinformatie kunnen klanten onder aan de pagina vinden.

 

One-page Layout van Osiris, een Lightspeed eCommerce klant

 

Een Hero Image

Een Hero Image is een grote banner voor webshops. Hiermee kun je jouw webshop introduceren.  Vaak nemen Hero Images veel plek in beslag. Denk daarom goed na wat je in jouw Hero Image wilt zetten.

Met Exclusive heb je volledige controle over je Hero Images. Je kunt zelf titels, teksten en buttons toevoegen. Verder kun je de Hero Images afstellen voor verschillende devices, zoals desktop, iPad of mobiele telefoon.  Ga voor een full screen Hero Image of stel hem in voor een halfvullend scherm. Zo heeft elke klant toegang tot jouw webshop. En jouw Unique Selling Points kun je boven of onderin de banner plaatsen.

Tip! Je kunt de afbeelding in jouw Hero Image makkelijk vervangen met een YouTube video. Kopieer de link; DMWS doet de rest!

 

Uitgebreide banner opties

Een unieke website geeft jou een competitief voordeel. Banners trekken aandacht en stimuleren jouw klanten om een aankoop te doen. Met het thema Exclusive heb je beschikking tot uitgebreide banner opties en kun je de opbouw van jouw banners zelf instellen. Verder heb je de mogelijkheid om een banner in een Masonry style weer te geven; hiermee geef je jouw webshop een clean and organised look.

Masonry style bij thema Exclusive

 

De productpagina: een ware beleving voor je bezoekers

De productpagina is één van de belangrijkste plekken in jouw webshop. Hier maakt jouw klant namelijk de beslissing om een aankoop te doen. Bij thema Exclusive is de opbouw van een productpagina vergelijkbaar met een landingspagina; groot, breed, overzichtelijk en uitgerust met essentiële productinformatie. Daarnaast kun je kiezen uit vier verschillende productpagina layouts of kun je aparte stijlelementen gebruiken.

Productpagina bij thema Exclusive

 

Bezorgtijd timer

Met Exclusive kun je de belangrijkste informatie, zoals de levertijden en voorraadstatus, op een rijtje zetten. Ook kun je een bezorgtijd timer toevoegen. Handig voor klanten die snel een bestelling in huis willen hebben. Met de bezorgtijd timer zien klanten namelijk tot hoe laat ze een bestelling kunnen plaatsen om het de volgende dag bezorgd te hebben.

 

Winkelwagen features

Klantervaring gaat verder tot het winkelwagentje. Zo heeft Exclusive een Fullscreen shopping cart feature waarmee klanten de mogelijkheid hebben om artikelen tot in de details te bekijken. Het artikel kan met de muis verschoven worden en klanten kunnen eenvoudig in- en uitzoomen.

Een andere Exclusive feature is de Add-to-Cart pop-up. Wanneer een klant iets aan het winkelwagentje toevoegt, krijgt hij of zij de keuze om verder te winkelen of direct af te rekenen. Een goede manier om de webshop conversie te verhogen.

 

Add-to-cart Pop-up van Exclusive

 

Eenvoudige handleiding

 

Het design doe je gemakkelijk zelf met onze uitgebreide handleidingen. Daag jezelf uit en ga voor het beste design, wij hebben al het voorwerk al gedaan!

 

Wil je jouw webshop thema aanpassen? DMWS biedt hulp!

Met uiterste zorg heeft DMWS een online handleiding in drie talen gemaakt, zodat je zelf jouw thema kunt aanpassen. Hierin legt DMWS uit hoe je een logo kunt instellen en menu indelingen kunt selecteren. Bekijk hier de uitgebreide handleidingen van DMWS.

 

Thema Exclusive

 

 

Jordan Sanijo

Jordan Sanijo

Jordan Sanijo maakt deel uit van Team Strategic Alliances bij Lightspeed. Door het schrijven van o.a. landing pages en blog posts, houdt hij je graag op de hoogte over de laatste ontwikkelingen rondom het Lightspeed ecosysteem.