Thema Spotlight - Dream Theme

De Theme Store kent 50+ prachtig ontworpen thema’s, stuk voor stuk responsive. Sommige thema’s bevatten meer (conversieverhogende) features dan anderen. Het juist gekozen thema kan wel degelijk je omzet verhogen. Vandaag laten we zien hoe je het maximale kunt halen uit het uitgebreide thema InStijl Media Dream Theme van onze partner InStijl Media.

Dream Theme

Dream Theme is het nieuwe thema van partner InStijl Media in een origineel en fris design. Talloze nieuwe functionaliteiten zijn verbeterd en toegevoegd, die per pagina overzichtelijk gestructureerd staan.

Het Dream Theme is beschikbaar in de vier stijlvarianten: Outdoor, Multimedia, Furniture en Food. Mocht je iets anders willen veranderen aan je thema waarvoor maatwerk vereist is, dan kan InStijl Media je hierbij ondersteunen.

blogfoto-varianten

Mobiel & Tabletvriendelijk

Tijdens de ontwikkeling van het thema werd goed gelet op hoe het thema eruit zou zien op mobiel en tablet. Uit onderzoek blijkt immers dat meer dan 50% van al het eCommerce verkeer via mobiel loopt. InStijl Media is daarom vanaf het begin bezig geweest met het optimaliseren van het thema op verschillende apparaten.

blogfoto-vriendelijk

Gebruiksvriendelijkheid staat hoog in het vaandel bij InStijl Media. Men kwam al snel het idee om met grote blokken en afbeeldingen te werken, zodat de kans dat mensen verkeerd klikken werd geminimaliseerd. Ook het navigeren via mobiel en tablet verloopt erg intuïtief. Tot slot heeft een gebruiker keuze uit 4 verschillende menu’s, zodat het menu is af te stemmen op hun webshop.

SEO geoptimaliseerd

SEO is enorm belangrijk voor een webshop. Ook een thema kan hier rekening mee houden. Zo zijn de banners voorzien van HTML teksten, waardoor ze beter indexeerbaar zijn in Google. Hiermee draagt het thema bij aan de vindbaarheid van de webshop.

Ook een snelle laadtijd (check hier) en de wijze waarop het thema is gecodeerd dragen bij aan de vindbaarheid. Hier heb je later ook profijt van mocht je maatwerk toepassen op je thema.

blogfoto-pagespeed

Conversieverhogend

Een thema dat je conversie verhoogd kan goud waard zijn. InStijl Media verklaard volgens eigen onderzoek dat een navigatiebalk aan de linkerkant van de webshop conversieverhogend werkt. En daar zit wat in. Klanten navigeren snel en overzichtelijk door de webshop, zonder dat je gebruik hoeft te maken van een “floating menu”.

blogfoto-conversie

Twee andere conversieverhogende features van het Dream Theme zijn de actietimer en de variantblokken die zichtbaar zijn (indien gewenst) op de home page. De actietimer inclusief CTA (call-to-action) kan een klant over de streep trekken een artikel te bestellen. Je kunt zelfs een Youtube video plaatsen naast de actietimer. Mocht je niet over een video beschikken, dan is deze te vervangen door een promotiebanner.

De variantblokken op de home- en categoriepagina zorgen ervoor dat je bezoeker sneller bij het gewenste product komen. Bezoekers selecteren direct de variant waar zij geïnteresseerd in zijn. In combinatie met de kortingshoekjes die aangeven of een product nieuw, bestverkocht, afgeprijsd of uitverkocht is, ben je optimaal in staat je bezoeker te overtuigen om een bestelling te doen.

Stijlvol design

Het Dream thema kent een vernieuwend en fris ontwerp waarmee je je webshop helemaal naar je eigen hand kunt zetten. De navigatie aan de zijkant kan je binnen één klik verplaatsen naar boven en de kleuren zijn eenvoudig aan te passen waardoor je direct een andere “look and feel” krijgt. Ook de iconen van de USP’s zijn zelf te kiezen. Het meest vernieuwende zijn wellicht nog wel de grote blokken die ervoor zorgen dat de producten beter opvallen.

Uitbesteden?

Geen tijd om zelf het thema in te richten naar je eigen huisstijl? Dan kan je dit uitbesteden aan InStijl Media, bekijk hier de verschillende pakketten. InStijl Media zal je helpen om het beste uit je webshop te halen. Ben je geinteresseerd in het Dream Theme? Stel je installeert het thema voor 1 december, dan ontvang je één uur gratis maatwerk.

Conclusie

Het Dream Theme kent verschillende conversieverhogende features en is daardoor een erg compleet thema. Installeer het via de Theme Store in de backoffice, of bekijk het hier als je onderweg bent.

Sebastiaan Smits

Sebastiaan Smits

Sebastiaan Smits is Team Lead Strategic Alliances bij Lightspeed. Voordat hij bij Lightspeed aan de slag ging had hij een succesvolle webwinkel in houten zonnebrillen. Met zijn ervaring als internetondernemer schrijft hij over de laatste ontwikkelingen rondom de App & Theme Store en helpt hij webwinkeliers te groeien met apps.