Zo genereert u meer verkeer naar uw webshop

Laten we eens eerlijk zijn – als eCommerce ondernemer denkt u eigenlijk maar aan 2 dingen:

  • U wilt dat mensen uw webshop bezoeken
  • U wilt dat mensen een bestelling bij u plaatsen

Dit noemen we ‘’Verkeer’’ en ‘’Conversie’’. Wanneer we het hebben over het genereren van webshopverkeer, kijken we naar twee soorten bezoekers: nieuwe bezoekers en terugkerende bezoekers. In de onderstaande video (Engels) geven we tips en tricks om meer verkeer naar uw webshop te genereren.

Ga rechtstreeks naar de volgende topics:
00:51 Blogs en waarom waardevolle content leidt tot meer verkoop
02:48 Social media sharing voor productpagina’s
03:22 Email marketing om bestaande klanten weer terug te trekken
05:05 Waarom ervaring boven het product staat

Blog

De manier van online shoppen is in de afgelopen jaren veranderd naar een situatie waar kopers waardevolle content om de producten heen verwachten. Van transactie tot ervaring. Dit is de reden waarom online winkels en merken top-kwaliteit video’s en blogs creëren; wanneer u de verwachtingen van klanten overtreft en écht naar hen luistert zullen zij veel eerder bij u willen kopen of bij u terugkomen.

Hoe kan Lightspeed eCommerce hierbij helpen? Eén van de makkelijkste manieren is door een blog te starten.

Met een blog…

  • Toont u uw expertise op een bepaald gebied
  • Genereert u organisch verkeer
  • Verhoogt u het aantal deelacties op social media
  • Komt u vaker in contact met potentiële klanten
  • Wordt u vindbaar voor mensen met interesse in uw vakgebied – hiermee opent u deuren voor werving en samenwerkingen
  • Onderscheidt u u van uw concurrenten
  • Opent u de deur voor dialoog met uw klanten
  • Houd u uw website up-to-date en geeft u de lezers een reden om terug te komen!

Tips voor het schrijven van een blog

  • Voeg minstens 1 afbeelding toe aan een blog
  • Voorkom spellingsfoutjes (hiermee verhoogt u het vertrouwen)
  • Schrijf iets wat helemaal nieuw is (kopieer nooit content van andere blogs)
  • Publiceer regelmatig nieuwe blogs, afhankelijk van uw sector
  • Deel blogs met uw (online) netwerken
  • Deel blogs met uw nieuwsbriefabonnees
  • Houd de schrijfstijl consistent

00:51 Blogs en waarom waardevolle content leidt tot meer verkoop

Blog voor meer conversie

Delen op social media

Social media platforms zijn essentieel onderdeel van de online beleving geworden. Ze voegen namelijk waarde toe aan een merk en dragen bij aan het creëeren van een betrouwbaar imago dat verkoop optimaliseert. Wanneer we namelijk zien dat onze vrienden iets doen, zijn we eerder geneigd om het zelf te proberen.

Wanneer u social media sharing in uw webshop aanbiedt, kunnen klanten waarde geven aan een product door het te delen met hun eigen netwerk. Deze klanten promoten hiermee uw webshop! Daarnaast kan u uw geweldige aanbod via social media showen aan een nieuwe doelgroep.

02:48 Social media sharing voor productpagina’s

Emailmarketing

Klanten kunnen – na het plaatsen van een bestelling – ervoor kiezen om zich te abonneren op uw nieuwsbrief. Deze lijst groeit samen met uw webshop mee. Elke verzonden nieuwsbrief is een kans om bestaande klanten terug te trekken naar uw webshop. Geef hen een goede reden om weer bij u te shoppen:

  • Highlight soortgelijke producten op basis van eerdere aankopen
  • Vermeld lopende promoties en kortingen
  • Informeer hen over aankomende product updates
  • Vertel meer over nieuwe collecties en producten
  • Deel de nieuwste blogs

Mailchimp is de beste Lightspeed App voor emailmarketing.

03:22 Emailmarketing om bestaande klanten weer terug te trekken

Influencers

Influencermarketing wordt steeds vaker ingezet. Merken werken hierbij samen met zeer invloedrijke personen en breiden zo hun bereik uit. Influencers kunnen helpen bij het promoten van uw merk of product.

Wij vertellen hier meer over in deze blog.

Influencers voor meer traffic

Heeft u overigens al veel bezoekers in uw webshop maar blijft de verkoop benedenmaats? Dan kan u te maken hebben met verlaten winkelwagentjes. In deze whitepaper leggen wij uit waarom bezoekers hun winkelwagentje achterlaten en geven wij praktische tips om zoveel mogelijk potentiële kopers terug te winnen.