Zo genereer je meer verkeer naar je webshop

Laten we eens eerlijk zijn – als eCommerce ondernemer denk je eigenlijk maar aan 2 dingen:

  • Je wilt dat mensen je webshop bezoeken
  • Je wilt dat mensen een bestelling bij je plaatsen

Dit noemen we ‘’Verkeer’’ en ‘’Conversie’’. Wanneer we het hebben over het genereren van webshopverkeer, kijken we naar twee soorten bezoekers: nieuwe bezoekers en terugkerende bezoekers. In de onderstaande video (Engels) geven we tips en tricks om meer verkeer naar je webshop te genereren.

Ga meteen naar de volgende topics:
00:51 Blogs en waarom waardevolle content leidt tot meer verkoop
02:48 Social media sharing voor productpagina’s
03:22 Emailmarketing om bestaande klanten weer terug te trekken
05:05 Waarom ervaring boven het product staat

Blog

De manier van online shoppen is in de afgelopen jaren veranderd naar een situatie waar kopers waardevolle content om de producten heen verwachten. Van transactie tot ervaring. Dit is de reden waarom online winkels en merken top-kwaliteit video’s en blogs creëren; wanneer je de verwachtingen van klanten overtreft en écht naar hen luistert zullen zij veel eerder bij jou willen kopen of bij jou terug willen komen.

Hoe kan Lightspeed eCommerce hierbij helpen? Eén van de makkelijkste manieren is door een blog te starten.

Met een blog…

  • Toon je jouw expertise op een bepaald gebied
  • Genereer je organisch verkeer
  • Verhoog je het aantal deelacties op social media
  • Kom je vaker in contact met potentiële klanten
  • Wordt je vindbaar voor mensen met interesse in jouw vakgebied – hiermee open je deuren voor werving en samenwerkingen
  • Onderscheid je je van jouw concurrenten
  • Open je de deur voor dialoog met je klanten
  • Houd je je website up-to-date en geef je lezers een reden om terug te komen!

Tips voor het schrijven van een blog

  • Voeg minstens 1 afbeelding toe aan een blog
  • Voorkom spellingsfoutjes (hiermee verhoog je het vertrouwen)
  • Schrijf iets wat helemaal nieuw is (kopieer nooit content van andere blogs)
  • Publiceer regelmatig nieuwe blogs, afhankelijk van jouw sector
  • Deel blogs met jouw (online) netwerken
  • Deel blogs met jouw nieuwsbriefabonnees
  • Houd schrijfstijl consistent

00:51 Blogs en waarom waardevolle content leidt tot meer verkoop

Blog voor meer conversie

Delen op social media

Social media platforms zijn essentieel onderdeel van de online beleving geworden. Ze voegen namelijk waarde toe aan een merk en dragen bij aan het creëeren van een betrouwbaar imago dat verkoop optimaliseert. Wanneer we namelijk zien dat onze vrienden iets doen, zijn we eerder geneigd om het zelf te proberen.

Wanneer je social media sharing in je webshop aanbiedt, kunnen klanten waarde geven aan een product door het te delen met hun eigen netwerk. Deze klanten promoten hiermee jouw webshop! Daarnaast kun je je geweldige aanbod via social media showen aan een nieuwe doelgroep.

02:48 Social media sharing voor productpagina’s

Emailmarketing

Klanten kunnen – na het plaatsen van een bestelling – ervoor kiezen om zich te abonneren op je nieuwsbrief. Deze lijst groeit samen met jouw webshop mee. Elke verzonden nieuwsbrief is een kans om bestaande klanten terug te trekken naar jouw webshop. Geef hen een goede reden om weer bij jou te shoppen:

  • Highlight soortgelijke producten op basis van eerdere aankopen
  • Vermeld lopende promoties en kortingen
  • Informeer hen over aankomende product updates
  • Vertel meer over nieuwe collecties en producten
  • Deel de nieuwste blogs

Mailchimp is de beste Lightspeed App voor emailmarketing.

03:22 Emailmarketing om bestaande klanten weer terug te trekken

Influencers

Influencermarketing wordt steeds vaker ingezet. Merken werken hierbij samen met zeer invloedrijke personen en breiden zo hun bereik uit. Influencers kunnen helpen bij het promoten van jouw merk of product.

Wij vertellen hier meer over in deze blog.

Influencers voor meer traffic

Heb je overigens al veel bezoekers in je webshop maar blijft de verkoop benedenmaats? Dan kun je te maken hebben met verlaten winkelwagentjes. In dit whitepaper leggen wij uit waarom bezoekers hun winkelwagentje achterlaten en geven wij praktische tips om zoveel mogelijk potentiële kopers terug te winnen.

 

 

Kathrin Beck

Kathrin Beck

Kathrin is Content manager voor de Benelux en het DACH gebied bij Lightspeed. Na jaren als SEO specialist te hebben gewerkt focust zij zich bij Lightspeed op het schrijven van content en de ontwikkeling van content strategieën .