Zo genereert u meer verkeer naar uw webshop

Zo genereert u meer verkeer naar uw webshop

Laten we eens eerlijk zijn – als eCommerce ondernemer denkt u eigenlijk maar aan 2 dingen:

  • U wilt dat mensen uw webshop bezoeken = verkeer
  • U wilt dat mensen een bestelling bij u plaatsen = conversie

Wanneer we het hebben over het genereren van webshop verkeer, kijken we naar twee soorten bezoekers: nieuwe bezoekers en terugkerende bezoekers. In de onderstaande video (Engels) geven we tips en tricks om meer verkeer naar uw webshop te genereren.

Ga meteen naar de volgende topics:

00:51 Waarom waardevolle content leidt tot meer verkoop

02:48 Social media sharing voor product pagina’s

03:22 Email marketing om bestaande klanten weer terug te trekken

05:05 Waarom ervaring boven het product staat

Zorg voor meer verkeer met een blog

Klanten vertellen zichzelf verhalen over uw product of service. Zonder “branding” of duidelijke missie heeft u al snel geen controle over het verhaal dat ze zichzelf vertellen. Het product zelf telt maar maar 25% van wat u verkoopt, de rest is een ongrijpbaar gevoel dat aan het product verbonden is – uw branding.

In retail ziet u dit terugkomen in het terugkeren van oude ambachten in een nieuw jasje. Maar ook etalages die als complete ervaring fungeren. Een middel om online te werken aan deze ervaringen, is het inzetten van een blog. Het schrijven een blogpost versterkt het vertrouwen en de band met uw klanten. Op moment dat u regelmatig waardevolle content produceert wordt u al snel gezien als een expert in uw vakgebied.

Blogs zijn niet alleen een verlengstuk van uw merk, indien goed ingezet, zorgen ze voor meer organisch webverkeer en zorgen ze voor social shares.

Hoe kan Lightspeed eCommerce hierbij helpen? Eén van de makkelijkste manieren is door een blog te starten. Met een blog…

  • Toont u uw expertise in uw vakgebied
  • Genereert u organisch verkeer
  • Verhoogt u het aantal shares op social media
  • Komt u vaker in contact met potentiële klanten
  • Wordt u vindbaar voor mensen met interesse in uw vakgebied – hiermee opent u deuren voor werving en samenwerkingen
  • Onderscheid u uzelf van uw concurrenten
  • Opent u de deur voor dialoog met uw klanten
  • Houd u uw website up-to-date en geeft uw lezers een reden om terug te komen!

ecom CTA Banner

Tips voor het schrijven van blogs

  • Voeg minstens 1 afbeelding toe aan een blog
  • Voorkom spellingsfouten (hiermee verhoogt u het vertrouwen)
  • Schrijf iets wat volledig uniek is (kopieer nooit content van andere blogs/websites)
  • Publiceer regelmatig nieuwe blogs
  • Deel blogs met uw (online) netwerken
  • Deel blogs met uw nieuwsbriefabonnees
  • Houd uw schrijfstijl consistent

00:51 Blogs en waarom waardevolle content leidt tot meer verkoop

Deel op social media

Social media platforms zijn een essentieel onderdeel van de online beleving geworden. Ze voegen namelijk waarde toe aan een merk en dragen bij aan het creëren van een betrouwbaar imago dat verkoop optimaliseert. Wanneer we namelijk zien dat onze vrienden iets doen, zijn we eerder geneigd om het zelf te proberen.

Wanneer u social media sharing in uw webshop aanbiedt, kunnen klanten waarde geven aan een product door het te delen met hun eigen netwerk. Deze klanten promoten hiermee uw webshop! Daarnaast kunt u uw geweldige aanbod via social media showen aan een nieuwe doelgroep. 

02:48 Social media sharing voor product pagina’s

Weet u niet goed hoe u uw social media strategie moet aanpakken?

Social Media Marketing voor beginners

social media tips voor de feestdagen

Email marketing

Klanten kunnen – na het plaatsen van een bestelling – ervoor kiezen om zich te abonneren op uw nieuwsbrief. Deze lijst groeit samen met uw webshop mee. Elke verzonden nieuwsbrief is een kans om bestaande klanten terug te trekken naar uw webshop. Geef hen een goede reden om weer bij u te shoppen:

  • Highlight soortgelijke producten op basis van eerdere aankopen
  • Vermeld lopende promoties en kortingen
  • Informeer hen over aankomende nieuwe arrivals
  • Deel de nieuwste blogs

Mailchimp en ReloadMailing zijn de beste Lightspeed Apps voor email marketing.

03:22 Email marketing om bestaande klanten weer terug te trekken

Influencers

Influencer marketing wordt steeds vaker ingezet. Bedrijven werken hierbij samen met invloedrijke personen (op social media) en breiden zo hun bereik uit. Influencers kunnen helpen bij het promoten van uw merk of product.

Wilt u meer leren over influencer marketing?

Ontdek hoe u influencers inzet om uw winkel te promoten