Leica Store

New York City, NY
Leica Camera (Leica), het legendarische Duitse merk voor camera’s en sportoptiek opende onlangs haar vlaggenschipwinkel in SoHo, het hart van één van de meest bezochte winkelwijken in New York. De bijna 140 vierkante meter grote Leica-winkel voert het complete assortiment aan producten voor fotografie en sportoptiek. Klanten kunnen het iconische merk ervaren en zich laten verwonderen door fotografietententoonstellingen in een sfeer die past bij het imago van het bedrijf.

Passie en perfectie staan bij Leica in dienst van het creëren van betere beelden.


Dit is de voornaamste reden waarom Leica, dat in 1849 onder de naam Optisches Institut door Carl Kellner werd opgericht, bekend staat om zijn kwalitatief hoogwaardige producten, die zowel professionals als liefhebbers van fotografie helpen bij het transformeren van hun visie in persoonlijke en creatieve vervulling.

Leica’s standaard voor perfectie wordt consistent doorgevoerd, van de producten tot aan de beleving in de winkel. Hieronder valt ook de keuze voor Lightspeed OnSite als verkooppunt en voorraadbeheer, vooral vanwege de mogelijkheid om de software tijdens het verkoopproces op draagbare apparaten te gebruiken.

"Toen we besloten om een Leica-winkel in SoHo te openen, wisten we dat we veel aandacht en bezoekers gingen krijgen. We waren op zoek naar een efficiënt POS- en voorraadbeheersysteem om het volume aan klanten af te handelen. We wilden bestellingen niet met de hand opschrijven en onze klanten laten wachten.", aldus Chris Durkin, algemeen directeur van Leica SoHo.

" We waren op zoek naar een efficiënt POS- en voorraadbeheersysteem om het volume aan klanten af te handelen."

“"Leica is een topmerk en wij geloven dat al onze klanten topklanten zijn."”

"Wat we in eerste instantie niet beseften, was hoe voordelig deze beslissing zou zijn! Tijdens onze evaluatie van Lightspeed OnSite sprong het voorraadbeheersysteem erboven uit. Het is van cruciaal belang dat we te allen tijde precies weten wat we in voorraad hebben. Het intuïtieve gebruik van kleurcodering onthult de ware intelligentie van het ontwerp dat achter dit systeem schuilgaat. Aan het eind van de dag maken deze bijzondere kleine details een enorm verschil.", vervolgt Durkin.

Het merendeel van de transacties in de Leica-winkel worden gegenereerd door naar binnen lopende voorbijgangers. De trendy locatie in New York heeft als gevolg dat de bezoekers uit alle rangen en standen van de maatschappij en van over de hele wereld vandaan komen. Esthetiek en de omgeving van de winkel zijn uiterst belangrijk voor de directie en het algehele imago van het merk. Leica is er trots op dat er geen winkel, maar een ware beleving gecreëerd is, met een serviceniveau dat garant staat voor ultieme tevredenheid van klanten.

"We hebben enorm veel baat bij Lightspeed voor de iPad. We houden van de vrijheid dat we met klanten kunnen gaan zitten en hebben hiervoor zelfs een afgeschermd zitgedeelte. Doordat we bij klanten kunnen gaan zitten en onze producten op de iPad kunnen laten zien, wordt het verkoopproces veel persoonlijker.”

"Doordat we bij klanten kunnen gaan zitten en onze producten op de iPad kunnen laten zien, wordt het verkoopproces veel persoonlijker."