The Phone Lab

Boris en Danny begonnen 4 jaar geleden met het repareren van iPhones vanuit huis. Dit deden ze naast hun studie Bedrijfskunde. Het was een succes en al snel opende ze hun eerste fysieke winkel op de Marnixstraat in Amsterdam. Sinds kort is er een tweede vestiging bijgekomen op de Van Woustraat. The Phone Lab is een succes en Lightspeed helpt hen om nog groter te worden.

Van student naar ondernemer

Van student naar ondernemer

Twee universitaire studenten die aan het solderen en monteren zijn. Hoe hebben jullie dat geleerd? “Via YouTube”, antwoordt Boris. “Natuurlijk moet je er ook aanleg voor hebben”, vult Danny aan.


Ze zijn goed op weg want The Phone Lab heeft binnen anderhalf jaar tijd twee prachtige vestigingen in de stad, met zeven medewerkers in dienst.

“Het product design is mooi en dat maakt het ook leuk dat het op een iPad is dan kunnen mensen lekker meekijken, want het ziet er ook cool uit."

- Boris, eigenaar en oprichter The Phone Lab

Toen kwam er een tweede vestiging..

Toen kwam er een tweede vestiging..

Met twee locaties en vierhonderd onderdelen in het assortiment – en een vrij hoge doorloopsnelheid – is het op een gegeven moment niet meer bij te houden. Vooral het versturen van facturen en het bijhouden van werkorders werd een taak op zich.

Danny: “Dat was het moment dat we dachten, we willen een kassasysteem.” De keuze viel op Lightspeed, met name vanwege de reparatie/maatwerk-functie.

Boris: “De meeste kassasystemen zijn vrij standaard, maar Lightspeed is afgestemd per retailvakgebied waardoor we ook een overzicht hebben op onze reparaties.”

“Lightspeed scheelt ons per persoon, per week gewoon een dag werk. Serieus.”

- Danny, oprichter van The Phone Lab

Favoriete functies en tijdbesparing

Favoriete functies en tijdbesparing

“Er zit zoveel in, echt functies van deze tijd.”, zegt Boris. Danny vult aan:”We hadden vroeger excelsheetjes voor omzet met voorraadtabellen en dat is nu overbodig want dit is nu allemaal automatisch aan elkaar gelinkt. En dat is wat je wilt.”

Danny: “We worden al vaak zo opgeslokt in het operationele, omdat we veel in de winkel staan en bezig zijn met klanten en dergelijke. Gelukkig zijn de administratieve zaken nu tenminste geautomatiseerd.” De jongens geven aan hierdoor beiden minstens twee volle dagen over te houden voor andere zaken.

“Lightspeed is gebouwd om te kunnen groeien, zodat we het op langer termijn nog beter kunnen doen dan we nu doen.”

- Boris, oprichter The Phone Lab

Een toegankelijke ERP

Een toegankelijke ERP

“We zien met één druk op de knop aan het eind van de dag of week, wat de omzet is, wat de winst is, gewoon in één seconde, dat is echt insane.” Ook vinden Boris en Danny het geweldig dat ze precies real-live kunnen zien wat de andere winkel omzet. Daarbij zijn ze niet altijd op beide locaties aanwezig. “Dan is het ook chill dat je gewoon vanuit huis kunt kijken wat er gebeurt”, vertelt Boris.

“Het is voor bedrijven in de start-up-achtige scene, die alles nog moeten automatiseren, een uitkomst, het sluit echt perfect aan. Voor ons is het nu eigenlijk een soort van mini ERP-systeem waarbij alles wordt geregeld en dat voor een hele toegankelijke prijs.”

“Wat ik echt insane vind aan de software is hoe snel het is en hoe snel het autosaved. En dat alles in één seconde. Dat verbaast me heel erg, het is echt top notch software.”

- Danny, oprichter en eigenaar The Phone Lab

45.000

klanten in meer dan 100+ landen over de hele wereld

Gratis

een persoonlijke onboarding door onze experts

over 93%

support tevredenheid, wij zijn 24/7 bereikbaar

20%

groeien onze klanten gemiddeld binnen hun eerste jaar