
SEO voor je webshop
Aangezien Google meer dan 200 ranking factoren gebruikt, is het vrijwel onmogelijk om precies te weten hoe je een eerste plek in Google kunt krijgen. Daarom raden wij aan om jou klant in gedachten te houden voor iedere pagina die je optimaliseert. Waar zou iemand op zoeken die interesse heeft in jouw product? Wat zou hij of zij willen lezen op de pagina die vervolgens getoond wordt?
Wat je zeker niet moet doen is de productomschrijvingen van je leverancier volledig overnemen. Herschrijf deze altijd, zodat je unieke content op jouw pagina’s hebt staan. Plaats ook zeker geen links naar je webshop op websites die weinig of geen relevante informatie bieden.

SEO voor je Lightspeed webshop
Lightspeed biedt veel mogelijkheden om je pagina’s te optimaliseren voor de verschillende zoekmachines. Zo kun je de meta tags en robot.txt aanpassen, zijn de URL’s SEO-vriendelijk en heb je de mogelijkheid om een eigen blog te starten. Door de richtlijnen van Google te volgen en dankzij de technologie van ons platform kunnen onze klanten ook in Google de concurrentie aan.

Scoren in de organische resultaten
Met Lightspeed richt je jouw webwinkel zo in dat zoekmachines de pagina’s goed indexeren. Het platform is geschikt voor on-page optimalisatie en voldoet aan de standaarden van het W3C. Je kunt tags aan jouw product toevoegen, zodat je content specifieker wordt en beter vindbaar is. Ook zijn alle headings geoptimaliseerd en genereert het platform sitemaps van je linkstructuur. Deze sitemaps worden automatisch gedeeld met Google en andere zoekmachines.

Rich snippets
Reviews op jouw producten, foto’s, omschrijvingen en prijzen worden automatisch weergegeven bij je organische (niet-betaalde) zoekresultaten. Zo val je beter op in de organische zoekresultaten dan jouw concurrenten, en je hoeft hier niets voor te doen!