Heeft u al
omnichannel?

Praat met een omnichannel expert

Wat is omnichannel?

Omnichannel integreert naadloos uw fysieke winkel met uw webshop. Dankzij één centraal beheer kan u als winkelier op een efficiënte manier alle mogelijke barrières wegnemen voor uw klanten en hen een consistente beleving bezorgen. Uw klanten kopen op die manier via verschillende kanalen en apparaten, waar en wanneer ze willen.

Met een omnichannel oplossing kunnen winkeliers meer klanten bereiken, een beter antwoord bieden op hun koopgedrag en bovendien meer omzet genereren!

Een groot aanbod van volledig aanpasbare templates en uitgebreidevolledige marketingtools in ons eCommerce platform.
Meer informatie

eCommerce

Voorraad-, leveranciers- en klantenbeheer zijn het hart van ‘s werelds beste kassasysteem.
Meer informatie

Retail

Een naadloze integratie tussen ons retail kassasysteem en het eCommerce platform biedt een flexibele en consistente koopervaring voor klanten.

Omnichannel


Waarom omnichannel?

Dankzij ons omnichannel platform hoeft u niet langer verschillende systemen te beheren voor uw winkel en uw webshop, maar gebeurt alles vanuit één plaats.

Helpt u:

  • Alles centraal en efficiëntie te managen
  • In één oogopslag inzicht te geven in verkoopcijfers en rapporten
  • Bereik te vergoten en internationaal te verkopen
  • Unieke content te creëeren, waardoor u nieuwe en bestaande klanten aan u bindt
  • Een consistente merkbeleving via verschillende kanalen

Uw klanten:

  • Halen voordeel uit deze nieuwe manier van winkelen.
  • Vinden uw winkel en de producten die ze zoeken
  • Krijgen een band met uw winkel en merk
  • Kiezen zelf wanneer en waar ze willen winkelen
  • Weten straks alles over uw merk en producten


Omnichannel, ook voor u?

Ik heb nog geen online winkel

U bent een winkelier met een fysieke winkel.
Uw grootste uitdaging: Uw bereik is beperkt tot mensen die uw winkel kunnen bezoeken en u bent alleen geopend binnen de normale openingsuren.

Ik verkoop via meerdere losse kanalen

U bent een winkelier met een fysieke winkel die ook online producten aanbiedt via andere kanalen.
Uw grootste uitdaging: U verliest tijd door dubbel werk te doen, maakt een grotere kans op fouten en mist bovendien een centraal overzicht van uw klanten, inventaris en verkoopcijfers.

Mijn kassasysteem en webshop zijn niet gesynchroniseert

U bent een retailer met een POS kassasysteem en webshop die niet of slecht met elkaar communiceren.
Uw grootste uitdaging: Uw bedrijf is gevoelig voor menselijke fouten, u hebt dubbel werk en u mist zicht op uw klanten, voorraad en verkoopcijfers.


Hoe kan u voordeel halen uit omnichannel?

Bespaar tijd in uw voorraadbeheer

Een centraal voorraadbeheer helpt u om steeds een actueel zicht te hebben op uw voorraad, ongeacht het kanaal waar uw producten verkocht worden. Uw voorraad wordt automatisch bijgehouden, waar u ook verkoopt. Zo weet u zeker wat u nog in stock hebt en kan u niet verkopen wat u niet heeft.

Meer zichtbaarheid

U moet uw klanten op de juiste manier bereiken. Dat kan door een webshop toe te voegen aan uw fysieke winkel, of door uw online winkel te ondersteunen met een pop-up store. Verruim bovendien uw bereik naar alle hoeken van de wereld en vergroot uw community met onze ingebouwde SEO-tools.

icon_resto

Maak beslissingen op basis van feiten

Beknopte en duidelijke rapporten geven je een begrijpbaar overzicht over uw volledige business. Deze gegevens zorgen ervoor dat u de juiste beslissing kan maken en op die manier ook tijd kan besparen. U kan uw volledige voorraad, verkoopcijfers en klantengegevens vanop één plaats raadplegen en analyseren. Ongeacht of het gaat over online of fysieke verkoop.

Bouw een sterk merk

Gecentraliseerde klantengegevens zoals aankoopgeschiedenis, inhoud van het online verkoopsmandje of aankoopgedrag zorgen ervoor dat u marketingcampagnes kan personaliseren en optimaliseren. Door opvallende, uniforme en consistente boodschappen te sturen op al uw verkoopkanalen kan u een sterk merk ontwikkelen en versterkt u de band met uw klanten.

Werk aan je klantenbinding

Uw klanten zijn overal en op elk moment. U vindt hen de ene moment in uw fysieke winkel, de andere moment in uw webshop. Door overal met u merk of producten aanwezig te zijn, versterkt u de band met je klant die kan kiezen waar en wanneer hij een aankoop doet.

24/7

Verkoop meer

Als u gebonden bent aan de standaard openingsuren van je winkel, mist u heel wat kansen. Uw fysieke winkel uitbreiden met een webshop geeft u de mogelijkheden om 24/7 je klanten te bedienen en op die manier meer geld te verdienen, zelfs wanneer u slaapt!


Klantengedrag in één oogopslag

90% van de consumenten doet onderzoek online voor ze iets kopen
80% van de consumenten checkt prijzen online
60% van de smartphone gebruikers checkt producten online wanneer ze in de winkel staan
82% van de smartphone gebruikers raadpleegt hun smartphone voordat ze een aankoop doen in de winkel
45% van de smartphone gebruikers maakt maandelijks een mobiele aankoop
33% van de smartphone-gebruikers verandert van gedachte en kiest een ander merk vanwege verkregen informatie via hun telefoon
25% van de smartphone gebruikers gaat eerst winkelen en koopt daarna online
Omnichannel of multi-channel?

Omnichannel of multi-channel?

Multi-channel verwijst naar het verkopen via verschillende kanalen. Deze aanpak staat los van de integratie van het beheer van de webshop, mobiele en fysieke winkel. Het biedt bovendien geen consistente koopervaring naar klanten.

Omnichannel is alles in één beweging. Het integreert alle verkoopkanalen. Met deze aanpak kunnen winkeliers op een heel eenvoudige manier alle aspecten van hun zaak beheren. Bovendien zetten ze op deze manier een sterke merkherkenning neer en bouwen ze een hechte relatie op met hun klanten.

De mogelijkheden voor succes door het gebruik van een omnichannel aanpak is heel wat groter dan de som van alle kanalen samen.


01 van 02

Ontmoet

Naam

Maha

Locatie

Amsterdam

Quote
Omnichannel betekent voor mij voornamelijk meer klanten te kunnen bereiken op een goede manier.

Ontmoet

Naam

Clouds of Fashion

Locatie

Antwerpen -Gent

Quote
Alles is gewoon echt veel makkelijker geworden, [...] het scheelt heel veel tijd en het is professioneel.

Bekijk een omnichannel retailer in actie!

Hoor wat Dian te zeggen heeft over Lightspeed's omnichannel oplossing.
Bekijk video

Kledingwinkel Maha - Amsterdam