Typ hierboven en klik Enter om te zoeken. Klik Esc om te annuleren.

De Kitchen Display: Laat papieren tickets achterwege

De Kitchen Display: Laat papieren tickets achterwege

Indien u een horecazaak heeft, kent u het wel; tijdens piekmomenten kan het soms heel druk worden in horecazaken. Het resultaat? Hectische toestanden in het restaurant én in de keuken!

Bestellingen opnemen en verwerken met papieren bonnen is niet altijd efficiënt. Het kan zelfs leiden tot fouten, wat weer zorgt voor onnodige vertragingen.Gelukkig zijn er ook andere manieren om met uw bestellingen om te gaan. Gebruikers van het Lightspeed Restaurant kassasysteem hebben namelijk de mogelijkheid om te werken met een handige Kitchen Display. De Kitchen Display elimineert de noodzaak om papieren bonnen te gebruiken doordat orders rechtstreeks via de iPad of iPhone worden bijgehouden en beheerd.

Wanneer een bestelling door het personeel wordt opgenomen, verschijnt deze op het Kitchen Display in plaats van op een papieren bon. Alle bestellingen staan op één centraal overzicht en keukenpersoneel kan via het display door de bestellingen bladeren. Zodra bestellingen naar de keuken zijn verzonden, kunnen deze via de Kitchen Display worden gesorteerd en naar verschillende plaatsen in de keuken worden gestuurd op basis van voorgeprogrammeerde categorieën. Denk bijvoorbeeld aan menu-categorieën. Zo kan u bijvoorbeeld een onderverdeling maken tussen warme en koude gerechten.

Het Kitchen Display heeft verschillende voordelen, waarvan we u de belangrijkste hieronder kunt lezen;

 

Betere communicatie tussen zaalpersoneel en de keuken

Wanneer een personeelslid een bestelling opneemt, wordt dit onmiddellijk doorgestuurd naar de keuken. De recente bestellingen worden op een duidelijk overzichtsscherm weergeven, inclusief eventuele wijzigingen die worden doorgegeven door klanten. Bovendien kan ook gecontroleerd worden of alle gerechten op tijd worden bereid, waarbij een melding kan worden gegeven indien bepaalde bestellingen achterlopen. Bestellingen kunnen worden verplaatst, een bepaalde prioriteit toegewezen krijgen en omgeleid worden naar een ander deel van de keuken als een bepaald deel achterblijft. Ook is er de mogelijkheid om automatisch meerdere bestellingen in de juiste volgorde te plaatsen op basis van tijd, maaltijd en of de order take-out of dine-in is.


Verhoogde nauwkeurigheid

Warmte, vocht en algemene chaos- keukens zijn vaak niet de meest ideale omgeving om met papieren tickets te werken. Geprinte tickets – of nog delicater – handgeschreven tickets kunnen gemakkelijk worden verloren, of beschadigd of onleesbaar worden als ze in contact komen met water of voedsel. Dit alles kan leiden tot onduidelijkheden over wat een bepaalde klant besteld heeft en verhoogt aldus het risico op fouten.

Een Kitchen Display voorkomt dergelijke problemen door alle details die het keukenpersoneel moet weten over de bestelling weer te geven op een helder verlicht, makkelijk te lezen scherm.  Zelfs de benodigde ingrediënten kunnen worden opgelijst!  Dit zorgt er niet alleen voor dat bestellingen van de eerste keer nauwkeurig en correct kunnen worden afgeleverd, het voorkomt ook frustratie onder keukenpersoneel, kelners, en klanten.

 

Betere klantenservice

Een Kitchen Display komt de klanten ook enkel maar ten goede. Dit gebeurt onder andere door ervoor te zorgen dat gerechten efficiënt worden bereid en allemaal tegelijk aan dezelfde tafel worden geserveerd. Doordat een Kitchen Display ook lijsten van ingrediënten of bepaalde instructies aan het  keukenpersoneel kan meegeven, wordt gezorgd voor een vlotte en consistente bereiding waarbij tijdverlies geminimaliseerd wordt. Zo krijgen klanten krijgen de consistente, betrouwbare service en kwaliteit die ze verdienen!

 

Duidelijk voorraadbeheer

Doordat een Kitchen Display alle bestellingen én de de benodigde ingrediënten bijhoudt, krijgt u automatisch een waarschuwing bij lage voorraad hoeveelheden. Zo kan voorkomen worden dat er een tekort is van bepaalde ingrediënten en het personeel moet beginnen improviseren of zelfs bepaalde gerechten weigeren aan de klanten. Het voorraadbeheer mogelijk gemaakt door een keuken-display zorgt ervoor dat de ingrediënten die klanten wensen altijd in voorraad zijn.

 

Minder afval

Een iets minder zichtbaar maar niet onbelangrijk voordeel van een Kitchen Display is de hoeveelheid afval die er mee wordt verminderd. Naast de hoeveelheid papier die wordt uitgespaard, wordt ook bespaard op verspild voedsel door onnauwkeurigheden en communicatiefouten tussen zaalpersoneel en keuken.

 

Zo, we hebben even enkele belangrijke voordelen van een Kitchen Display naar voren gebracht. Duidelijk is dat een Kitchen Display meer is dan zomaar een Display en wel degelijk een meerwaarde kan bieden voor die een horecazaak.

De toegenomen efficiëntie die wordt geboden door een kitchen display kan zelfs zo groot zijn dat het mogelijk is om meer bestellingen te verwerken zonder uw keukenpersoneel uit te breiden of extra werk te verrichten. De Kitchen Display van Lightspeed is geoptimaliseerd voor gebruik op een Apple iPad Pro, maar het kan ook worden geconfigureerd voor gebruik met een beeldscherm naast een bump bar.

Meer weten over onze Lightspeed Restaurant mogelijkheden?

Onze experts helpen graag.

Nieuws en handige tips, speciaal voor u.

Alle tools om uw onderneming te doen groeien, rechtstreeks in uw inbox.