Noorman – powered by Lightspeed since 2014

Noorman

Bij Noorman draait het om sfeer. De lokale bar in Anzegem heeft de uitstraling van een huiselijk bruin café, en combineert dit met dagvers eten en een ruim aanbod apéro. Dit maakt het tot een plek waar je, zodra je eenmaal zit, niet snel meer opstaat.

Voor eigenaar Simon Vanbrabant gaat horeca over het aanbieden van kwalitatieve producten en goed contact met de gast. We spreken met de gepassioneerde ondernemer over wat volgens hem een horecazaak succesvol maakt, en hoe Lightspeed hem helpt met flexibel, efficiënt en gastvrij ondernemen.

Type onderneming

Bar / Café

Product

Lightspeed Restaurant
Lightspeed Payments

Locatie

Anzegem

Goede producten, goed contact.

Simon sloot zich in 2019 aan bij Noorman, en mede door zijn enthousiasme en focus op kwalitatieve producten groeide de bar in populariteit. “Toen ik hier begon hadden we drie vriezers in de keuken”, aldus Simon. “Vandaag de dag hebben we nog maar één kleine vriezer, en halen we onze andere producten vers.” Ook het gastcontact is een belangrijk aspect van de bedrijfsvoering. “Ons succes hebben we mede te danken aan simpelweg luisteren naar onze gasten. Het klinkt zo simpel, maar het is zo belangrijk. Zolang je vriendelijk en behulpzaam blijft is er altijd begrip voor situaties waarin men iets langer moet wachten.”

Technologie als bron van flexibiliteit.

Om te kunnen voorzien in dit gastcontact speelt technologie een belangrijke rol. Simon: “Een goed systeem staat aan de basis van een goedlopende zaak. Het bepaalt hoe mensen bestellen, en hoe die bestellingen vervolgens naar de keuken en bar worden gecommuniceerd. Uiteindelijk is je systeem hetgeen wat ervoor zorgt dat bij de gasten aan tafel alles goed verloopt.” Het mobiele kassasysteem van Lightspeed zorgt ervoor dat de bediening zich met behulp van iPads flexibel door de zaak heen kan bewegen en zo op efficiënte wijze de gasten kan bedienen. Maar ook de intuïtieve backend maakt ondernemen makkelijker voor Simon: nieuwe producten of eventuele prijswijzigingen zijn in een handomdraai doorgevoerd.

De voordelen van overzichtelijke betalingen.

De meest recente update aan zijn Lightspeed kassasysteem is de integratie met Lightspeed Payments. Ook hier combineert Simon efficiëntie aan de achterkant met extra service naar de gast toe. Voor hem betekent de geïntegreerde betalingstool dat hij beter weet waar hij aan toe is op het gebied van kosten en in één rapport een duidelijk overzicht krijgt van alle betalingen, terwijl zijn gasten niet langer hoeven te kiezen tussen verschillende betaalmethoden: alles kan. “Bij veel betaalproviders zijn de extra kosten per creditcard verwarrend en onoverzichtelijk, bij Lightspeed Payments is het kostenplaatje transparant. Ik hoef ook niet langer te kiezen tussen ‘Mastercard’ en ‘VISA’, het is gewoon ‘Lightspeed Payments’. Voor mijn gasten betekent dit dat ze met hun smartphone, smartwatch of contactloos met hun kaart kunnen betalen. En voor mijn accountant is het ook een stuk makkelijker: die krijgt nu één keer per maand een gedetailleerd overzicht toegestuurd, direct vanuit Lightspeed.”

“De combinatie van het kassasysteem met de geïntegreerde betalingen werkt snel en intuïtief. Daarnaast is het heel fijn om alles op één plek te hebben: één bedrijf, één systeem en één support team die me bij alles ondersteunen.”

Het kassasysteem dat met u meedenkt

Ontdek wat Lightspeed voor u kan betekenen.