1898 The Post | Gent

1898 The Post is een boetiekhotel dat gevestigd is in één van de meest iconische gebouwen in Gent: het oude postgebouw, waaraan het hotel ook zijn naam te danken heeft. 1898 is namelijk het jaar waarin het bouwplan gefinaliseerd werd. Het hotel maakt deel uit van de internationale Zannier Hotel groep, waar de beleving van de gast centraal staat. Wij vroegen Sven Steijvers, General Manager van The Post, hoe het is om één van de mooiste hotels in Gent te runnen.

De gastervaring staat centraal

1898 The Post bevat 37 kamers, een vergaderzaal en The Cobbler, de cocktailbar van het hotel. Wat het hotel, en alle Zannier hotels, uniek maakt is het design. In The Post is dat een 1920 geïnspireerd design, wat past bij de geschiedenis van het gebouw. Bij Zannier hotels staan de ervaring en beleving van de gast centraal, wat in elk detail te merken is.

Voor Zannier Hotels is het belangrijk dat gasten een goede ervaring hebben. Je komt hier binnen via een kleine privé binnenplaats, dan ga je door een ontzettend mooie trappenhal en dan kom je eigenlijk in het hart van het hotel, een kleine lobby. Daar zit ook The Cobbler, een levendige bar. Zodra je bent ingecheckt en door een glazen deur gaat, kom je eigenlijk in het hotel gedeelte, wat heel rustgevend is. Dus die hele beleving van begin tot eind is heel belangrijk.
Sven Steijvers - General Manager

The Cobbler

Food & beverage genereert in hotels een groot deel van de omzet, wat ervoor zorgt dat dit een belangrijk element is van het hotel. 70% van de gasten in The Cobbler zijn geen hotelgasten, wat het een perfect opportuniteit maakt om ook voor niet-gasten een unieke ervaring te creëren, en zo mond-tot-mond reclame te stimuleren.

Onze visie op design is dat er een verhaal verteld moet worden. We willen dit verhaal kunnen vertellen er ervoor zorgen dat mensen een beleving hebben, en niet alleen een hotelovernachting. Bij de Cobbler hebben we unieke cocktail journey. Dit verhaal loopt dan ook weer door naar de kamers, omdat de minibar ook speciale cocktails heeft. En zo linken we heel veel puntjes in het hotel samen wat een memorabel verhaal oplevert.
Sven Steijvers - General Manager

Consistentie op elk vlak

Bij Zannier Hotels draait het allemaal om een bepaalde standaard aan te houden, op elk vlak. Volgens Sven is dit dag in dag uit de grootste uitdaging. Consistentie op vlak van service en kwaliteit is belangrijk omdat gasten zo op elk moment van elke dag dezelfde ervaring krijgen. Technologie speelt hier ook een rol in. In een hotel zoals The Post moeten de gasten technologie niet kunnen waarnemen, maar moet het wel helpen een betere gastervaring te bieden.

Lightspeed is een perfect voorbeeld van hoe technologie kan helpen met de snelheid van orders opnemen, verwerken en naar de gasten brengen. Die efficiëntie is gewoon heel belangrijk. Het helpt voor de gasten omdat ze een betere ervaring hebben en op commercieel vlak is het beter omdat we sneller orders kunnen verwerken. Wat ook belangrijk is bij een kassasysteem is een stukje service, dus als er iets is wordt er onmiddellijk ingesprongen door Lightspeed wat belangrijk is voor ons.
Sven Steijvers - General Manager

Het kassasysteem voor hotelrestaurants.