Voedselverspilling, energiezuinig koken en plasticvrije alternatieven wegen zwaar mee in restaurantkeuze Gent, 16 oktober 2025 – Hoe duurzaam een restaurant is, bepaalt steeds vaker waar horecabezoekers in België aanschuiven. Voor...
Vind meer nieuws
Data en inzichten
Vooral jongvolwassenen voelen zich vaker verplicht om fooi te geven Gent, 7 september 2025 Voor 44 procent van de Belgische consumenten voelt het geven van fooi bij restaurants niet als...
Gasten onvoldoende bewust van financiële pijn en gevolgen voor restaurants Gent, 13 februari 2025 – Meer dan driekwart (77%) van de horecaondernemers in België heeft minstens één keer per maand...
Bijna de helft (48%) van de consumenten in België bezoekt wel eens alleen een restaurant om te lunchen of te dineren, blijkt uit onderzoek uitgevoerd bij 1.000 consumenten door ondernemersplatform...
Gent, 2 augustus 2024 – Net iets minder dan de helft (48%) van de Belgen bezoekt wel eens alleen een restaurant om te lunchen of te dineren. De andere helft...
24 procent vindt de cadeaubon ouderwets Gent – 51 procent van de consumenten in België beschouwt een cadeaubon nog steeds als het perfecte geschenk vanwege de vrijheid die het de...
Er wordt nog weinig nagedacht over duurzaamheid wanneer het gaat om (online) kleding kopen. Gent, 18 januari 2024 – Meer dan de helft van de consumenten (54%) kijkt niet naar...
Telefonisch reserveren blijft populair ondanks opkomst digitale reserveringstools Gent, 18 december 2023 – Meer dan een op drie (34%) Belgen begrijpt niet waarom ze een aanbetaling moeten doen bij het...
33 procent heeft nog nooit gebruikt gemaakt van ‘buy now, pay later’. Gent, 25 augustus 2023 – De komst van ‘buy now, pay later’ (BNPL) heeft het koopgedrag van consumenten...
Gent, 28 juni, 2022 — Belgische consumenten steunen massaal de wetgeving rond het invoeren van verplicht elektronisch betalen in handelszaken. Maar liefst 68 procent van de Belgen steunt de nieuwe...
Gent, 12 januari — Ondanks een uitdagend jaar met restricties, lockdowns en aanhoudende beperkingen, steeg het bruto transactievolume van Belgische horeca- en retail-ondernemers in 2021 met 37.29% ten opzichte van...
Met de COVID-19 veiligheidsmaatregelen nog steeds van kracht, was de grootste uitdaging voor het Q-Beach House, de strandtent van QMusic, om hun evenement deze zomer zodanig te ‘remixen’ dat ze...











