Typ hierboven en klik Enter om te zoeken. Klik Esc om te annuleren.

Company

De volgende stap: Lightspeed gaat naar de beurs

De volgende stap: Lightspeed gaat naar de beurs

De alles-in-één oplossing voor retail- en restaurant technologie is nu beursgenoteerd.

Lightspeed werd opgericht, gebaseerd op onze toewijding aan het helpen van zelfstandige KMO’s. Ons logo – de vlam – staat voor het vuur en de passie van de retailers, restaurateurs en andere ondernemers die onze steden en communities tot leven brengen met hun unieke culturele bijdragen. Bij Lightspeed creëren we software-oplossingen en ondersteunende tools die KMO’s helpen om hun dromen en ambities te realiseren. Daarin zijn we zowel hun technologie, als hun partner.

 

 

Het eerste product dat we ontwikkelden was het Lightspeed kassasysteem. Met z’n functionele en doeltreffende gebruikersinterface maakt dit kassasysteem het beheren van een complexewinkel net zo gemakkelijk als het beheren van een afspeellijst.

Door onze klanten een andere optie te bieden dan dure, gelicentieerde logge kassasystemen, begon Lightspeed’s missie om technologie beschikbaar te maken voor iedereen. Wij helpen ondernemers bij het runnen van hun business. We helpen ze om zich te differentiëren, verder te innoveren en succesvol te zijn. Sinds onze oprichting in 2005 in een studio in Montreal, hebben we het gedrag van consumenten snel en radicaal zien veranderen. Ondanks deze veranderingen zijn we trouw gebleven aan onze filosofie, en zijn we een innovatief bedrijf geworden ten dienst van KMO’s.

In de afgelopen jaren heeft Lightspeed cloud, mobile, eCommerce, omnichannel, service, analyse, loyaliteit, supply chain en betalingen opnieuw uitgevonden. Al deze producten vormen samen een rijk platform en ecosysteem dat onze klanten succesvol helpt groeien. Tot op de dag van vandaag luisteren we naar wat onze klanten nodig hebben, en streven we ernaar om de beste in ons vak te zijn.

Het is nog nooit zo complex geweest om een ​​kleine of middelgrote onderneming te runnen. Consumenten hebben behoefte aan een unieke in-store of in-restaurant ervaring. Producten en services moeten online vindbaar en beschikbaar zijn om te bestellen of te reserveren. Sociale media en klantenbinding behoren tot het absolute minimum. Daarnaast moet een KMO op het juiste moment het juiste product voor de juiste consument hebben. Dit zijn de dingen die nodig zijn om te om te slagen. Dit is wat er nodig is om te concurreren met de grote winkelketens en eCommerce-giganten. Er zijn wereldwijd ongeveer 226 miljoen kleine en middelgrote bedrijven, waaronder 47 miljoen retailers en restaurants. Allemaal hebben ze dezelfde behoefte – krachtige en eenvoudig te gebruiken systemen die hen helpen om hun bedrijf te beheren. En dat is wat Lightspeed doet.

Wij zijn ervan overtuigd dat kleine en middelgrote bedrijven zelf niet de tijd, middelen of mogelijkheden hebben om de juiste oplossingen samen te stellen voor hun zaak. Ons platform lost de zakelijke complexiteiten op waarmee deze ondernemers worden geconfronteerd. Wij zijn de vertrouwde partner – en het netwerk – voor lokale bedrijven die data-gedreven zijn en rekening houdende online en mobiele wereld; waar men een omnichannel aanpak moet hebben om succes te garanderen én optimaliseren.

Lightspeed is een bedrijf dat evenveel waarde hecht aan cultuur als aan coderen. Onze sociale missie is om de straten van onze steden en communities tot leven te brengen door KMO’s van de juiste technologie te voorzien. Ons bedrijf is gemaakt om KMO’s in elke stap van hun groei te ondersteunen. We zijn een internationaal bedrijf en verkopen ons product vandaag in 100 landen; via onze teams in negen verschillende steden, en met behulp van partners overal ter wereld.

Vanaf vandaag staat Lightspeed genoteerd op de Toronto Stock Exchange.

We geloven dat de opportuniteit om de handel te transformeren – met alle technologie die beschikbaar is – enorm is. Wij nemen hier graag de leiding in, en dit is slechts het begin. We zijn gedreven om een wereldwijde technologie provider te worden die op één lijn staat met de toekomst van de omnichannel handel. Met onze innoverende nieuwe manieren verbinden we handelaren, verkopers en consumenten in een digitale economie die constant veranderd. Lightspeed is klaar om de weg te leiden in de steeds veranderende wereld van de handel.

Dax Dasilva,

Oprichter en CEO, Lightspeed

Nieuws en handige tips, speciaal voor u.

Alle tools om uw onderneming te doen groeien, rechtstreeks in uw inbox.

Meer van dit onderwerp: Nieuws & Updates