Lightspeed presenteert Omnichannel Loyalty: Maak van iedere klant een vaste klant

Lightspeed presenteert Omnichannel Loyalty: Maak van iedere klant een vaste klant

Bij Lightspeed begrijpen we het belang van het belonen van uw klanten: het motiveert mensen om vaker bij u langs te komen en vormt zo een belangrijke hoeksteen in het opbouwen van een langdurige klantrelatie. In het huidige retaillandschap blijkt de waarde van vaste klanten belangrijker dan ooit.

In April 2019 lanceerden we Lightspeed Loyalty: een direct te integreren, op de klant gefocust loyalty platform. Nu presenteren we met gepaste trots onze nieuwe Omnichannel Loyalty oplossing, waarmee retailers hun klanten online op dezelfde manier kunnen belonen als in hun winkel. Zodra de deuren van de fysieke winkels weer openen, kunnen klanten meteen gebruik maken van een gestroomlijnde online en in store-ervaring.

Wat is er nieuw in Omnichannel Loyalty?

Retailers kunnen er nu voor zorgen dat hun klanten terug blijven komen, dankzij:

  • Gerichte marketing promo’s: Bepaal of u promo’s wilt sturen naar degenen die online, in de winkel, of op beide platformen hebben gekocht.
  • Het belonen van loyaliteit: Ontdek wie uw meest loyale klanten zijn, en target ze met persoonlijke aanbiedingen.
  • Het verbinden van de online en offline ervaring: Het maakt niet uit waar mensen hun aankopen doen of op welk platform ze zich hebben aangemeld voor het loyalty programma, ze kunnen zowel online als in de winkel punten sparen én inwisselen. Retailers beheren hun volledige loyalty programma vanaf één overzichtelijk dashboard.

Haal meer uit uw onderneming, met behulp van Omnichannel Loyalty

Loyal Tee, een t-shirt boetiek in Clio, Michigan (VS) was een van de eerste winkels die de kracht van Omnichannel Loyalty mocht ervaren. “Het was een gamechanger voor ons,” deelde Tori, de oprichter van Loyal Tee, mee. Een gamechanger met zodanig veel impact, dat ze volgende maand met hun winkel verhuizen naar een locatie die tweeënhalf keer groter is dan hun huidige winkel.

“Klanten sparen hun punten op om gratis producten te krijgen: ze komen de winkel binnen, en kopen uiteindelijk meer dan ze van plan waren, omdat ze hun loyalty beloning krijgen.”

– Tori, Loyal Tee

Volgens Tori zijn het slimme retail tools zoals Lightspeed die het midden- en kleinbedrijf een kans geven om op te boksen tegen retail-reuzen als Amazon en Target.

Hoe ziet Omnichannel Loyalty eruit?

Boven de totale bestelling op de eCom checkout-pagina vindt u een nieuw loyalty gedeelte. Hier wordt aan bezoekers gevraagd om zich te registreren of in te loggen op hun account, om zo punten te verzamelen of meer te leren over loyalty.

Omnichannel Loyalty-2

Er is een nieuw Beloningen-tabblad toegevoegd aan ieder klantaccount, waardoor bezoekers een overzicht krijgen van hoeveel punten ze hebben en hoeveel ze nog moeten sparen tot ze hun volgende beloning krijgen.

Deze uitbreiding van ons loyalty programma is een nieuw stukje in de Lightspeed-puzzel, wat retailers voorziet in de juiste tools om meer klanten te betrekken, te belonen en te behouden.

Lightspeed Loyalty voor Omnichannel en eCom is nu verkrijgbaar in België. Neem vandaag nog contact op met een van onze loyalty experts en leer meer over hoe Lightspeed Loyalty u kan helpen bij het groeien van uw onderneming.