SHAW x Lightspeed Pop-Up | Antwerpen

Jill Shaw, singer-songwriter en modeontwerpster, ging een exclusieve samenwerking aan met Lightspeed en mocht een maand lang haar eerste eigen Pop-Up store runnen. Ze bracht haar online merk offline en creëerde volledig haar eigen wereld. Klanten konden een maand lang de nieuwe SHAW.clothing collectie shoppen op de Lombardenvest in Antwerpen. Lees hier over Jill’s eerste ervaring met Omnichannel.

Het volledig kunnen uitwerken van mijn visie, stijl en merk geeft ook meer credibility aan mijn brand. Iedereen die binnenstapte was mega positief, en vond het super geslaagd. Het plaatje klopte gewoon volledig.

For the night talk & the beach walk

De 23-jarige e-commerce onderneemster begon een jaar geleden haar succes online op Shaw.clothing en kreeg in oktober 2018 de unieke kans om een maand lang haar SHAW pop-up te runnen. Jill Shaw’s grootste passie is muziek, maar ze kreeg ook interesse in fashion design toen ze veel positieve reacties kreeg op haar stijl. Jill’s collecties zijn geïnspireerd op muziek, de beach en surf vibes, “For the night talk and the beach walk,” zoals ze het zelf omschrijft.

De samenwerking met Lightspeed is voor mij een ongelofelijk coole opportuniteit om mensen mijn merk te kunnen laten beleven in real life. Dankzij Lightspeed kunnen mijn klanten nu mijn collectie aanraken en proberen. Een online shop laat het deels nog over aan onze fantasie, maar in mijn eigen pop-up kan ik de complete lifestyle achter SHAW in het echt uitwerken.
Jill Shaw - SHAW.Clothing

Real life feedback

Een groot verschil tussen een webshop runnen en een fysieke winkel is dat de klanten directe feedback kunnen geven, face-to-face. Jill had bijvoorbeeld reversible kimono’s die binnen enkele dagen allemaal verkocht waren. Als beginnend ondernemer is het altijd aftasten van wat de klanten wel of niet aanspreekt. Een Pop-Up is de ultieme manier om je producten te “testen” bij een nieuw publiek.

Met mijn eigen pop-up kon ik eens in real-life zien wat de meest populaire items waren. Ergens zegt je onderbuikgevoel wel dat iets zal aanslaan, maar om dan te zien dat het ook degelijk wel of niet zo is, is zeker leerzaam voor toekomstige design- en productiebeslissingen.
Jill Shaw - SHAW.Clothing

Van eCom naar Omnichannel

Van webshop naar fysieke retail eng? Met het juiste systeem en goede support is het easy peasy! Met de naadloze koppeling tussen eCommerce en Retail, is Lightspeed Omnichannel de ideale oplossing voor online ondernemers die hun merk ook offline willen testen.

De koppeling tussen mijn webshop en winkel met Omnichannel vond ik super om mee te werken. Ik het begin was ik een beetje huiverig om met een systeem te werken dat ik niet kende. Maar eigenlijk was ik er na de tweede dag direct mee weg. Het handige is dat je voorraad rechtstreeks in je eCom als Retail zichtbaar is. Het is echt geen science, ik het begin denk je misschien hoe ga ik dit doen? maar dan besef je dat het systeem super toegankelijk is.
Jill Shaw - SHAW.Clothing

Van eCommerce naar Omnichannel met Lightspeed.