Typ hierboven en klik Enter om te zoeken. Klik Esc om te annuleren.

Horeca

6 redenen over te stappen op een iPad-kassasysteem voor restaurants

6 redenen over te stappen op een iPad-kassasysteem voor restaurants

Eindelijk lente! Voor u als restauranthouder is dit hét moment om u voor te bereiden op de drukke zomermaanden. Tijd voor een grote voorjaarsschoonmaak.

Natuurlijk geef u uw restaurant een grondige poetsbeurt, maak u het terras in orde en stelt u een nieuwe playlist samen. Maar gebruik deze voorjaarsschoonmaak ook eens om te kijken naar het kassasysteem dat u gebruikt om uw restaurant te runnen.

Er zijn zes redenen om te kiezen voor een iPad-kassasysteem speciaal voor restaurants. Lees snel verder en pluk er dit voorjaar al de vruchten van.

Het opstellen van seizoensmenu’s

Seizoensmenu’s zijn helemaal hip. Heeft u nog geen speciaal lentemenu, ga er dan meteen achteraan. Waarom? Klanten eten het liefst gerechten die bereid zijn met verse streekproducten van lokale leveranciers.

Bovendien: uit een artikel van het Earth Institute van de Universiteit van Columbia blijkt dat je met het gebruik van lokale ingrediënten uw ecologische voetafdruk verkleint. Minder transport betekent immers een lager brandstofverbruik.

Klik-klik en klaar

Met een iPad-kassasysteem kunt u heel eenvoudig seizoensgerechten op uw menukaart zetten. Uw digitale menu is makkelijk te bewerken en u hoeft dus alleen maar een gerecht, een prijs en een goede foto toe te voegen. That’s it.

Besteed minder tijd aan logistieke processen en meer tijd aan het bedenken van nieuwe, verrukkelijke seizoensgerechten.

Wilt u een lentemenu opstellen, maar weet u niet waar u moet beginnen?

Lees onze ultieme gids voor menu design

Het optimaliseren van uw afhaal- en bezorgproces is supersimpel

Volgens McKinsey zijn bezorg- en afhaaldiensten wereldwijd goed voor ruim 90 miljard dollar omzet per jaar. Dat is circa 4% van de omzet van restaurants. Is uw restaurant nog niet aangesloten bij populaire bezorg- en afhaaldiensten als UberEats en Deliveroo? Dan is het voorjaar de ideale periode om dat alsnog te doen, net op tijd voor de zomerdrukte.

Een van de grootste ergernissen van restauranthouders over bezorg- en afhaaldiensten is dat ze verschillende tablets moeten gebruiken om alle bestellingen te verwerken. Tja, als u al die online bestellingen moet regelen en tegelijkertijd de gasten in uw restaurant moet bedienen, kan het snel een grote chaos worden.

Niemand wil in een situatie terechtkomen waarbij de keuken wordt bedolven onder de afhaalbestellingen en de gasten in het restaurant hongerig aan tafel zitten. Een iPad-kassasysteem schept orde in de chaos door alle bestellingen weer te geven op één scherm. Zo kunt u uw klanten beter bedienen, of ze nu in uw restaurant zitten of thuis eten. Crisis afgewend.

Pas uw tafels en indeling snel en eenvoudig aan

De zomer is de tijd van terrasjes. Dat betekent dat u nieuwe service zones moet toevoegen aan de plattegrond van uw restaurant.

Gelukkig kunt u de plattegrond in uw iPad-kassasysteem direct aanpassen. U kunt naar eigen wens tafels en stoelen toevoegen en weer verwijderen, en ze voorzien van een kleurcode. Zo kunnen de medewerkers in de bediening snel zien welke tafels vrij, gereserveerd of bezet zijn en welke gasten willen betalen.

Met een digitaal kassasysteem kunt u wisselende indelingen gemakkelijk bijhouden en beheren: een absolute must in een dynamische omgeving waar reserveringen worden geannuleerd of er extra plaats moet worden gemaakt voor groepen. Kortom, als het onverwachte gebeurt (en dat gaat gebeuren), bent u voorbereid.

Voeg nieuwe mobiele terminals toe met een paar klikken

Zodra u uw terras hebt toegevoegd aan uw plattegrond, heeft u een of twee nieuwe terminals nodig. U wilt tenslotte niet dat uw service en efficiëntie onder die extra zitplaatsen te lijden hebben.

Het is vrij ingewikkeld om buiten een vast kassasysteem te plaatsen, maar gelukkig is het geen enkele moeite om een iPad-kassasysteem uit te breiden met een paar mobiele terminals. Alle medewerkers krijgen een eigen gebruikersaccount en zodra ze inloggen, zijn ze klaar om uw gasten te bedienen: of dat nu buiten op uw terras, binnen in uw restaurant, of zelfs bij uw foodtruck is.

Zo makkelijk en flexibel is het dus om uw systeem in te richten en uw gasten te bedienen.

Maak uw personeelsplanning sneller en eenvoudiger

Veel restaurants nemen in het voorjaar nieuwe medewerkers aan voor de zomer. Een Excel-bestandje lijkt misschien handig om de personeelsplanning op te stellen, maar kost in feite een heleboel tijd. Tijd die u veel beter kunt besteden.

Automatiseer het inplannen van uw medewerkers

Als uw planningssoftware integreert met uw iPad-kassasysteem, kost het inplannen van medewerkers u maar liefst 80% minder tijd. Bedenk eens wat u allemaal zou kunnen doen met die tijd, die u anders zuchtend achter een computerscherm zou doorbrengen om handmatig een rooster in elkaar te puzzelen.

Zorg dat bediening en keuken op elkaar zijn afgestemd

Wees eerlijk: de service van uw restaurant is voor een groot deel afhankelijk van de samenwerking tussen uw koks en uw bedieningsmedewerkers.

Als de keuken goed is georganiseerd, kunnen uw koks de gerechten vlot bereiden. Daardoor kunnen uw bedieningsmedewerkers de verschillende gangen weer efficiënter uitserveren en hebben ze meer tijd voor een persoonlijke bediening, in plaats van zich af te vragen waarom de bestellingen zo lang op zich laten wachten. Wat levert het op? Tevreden klanten en een groeiend aantal lovende recensies.

Om die samenwerking te bevorderen, heeft u tools nodig die het werk vereenvoudigen. Combineer uw iPad-kassasysteem met een Kitchen Display-systeem zodat uw medewerkers, zowel de nieuwelingen als de oude rotten in het vak, sneller kunnen werken zonder dat er een opgejaagde sfeer ontstaat.

Met de juiste tools hoeven uw medewerkers voor en achter de schermen zich niet bezig te houden met logistieke processen, maar kunnen ze zich richten op het bereiden van heerlijke gerechten en het verlenen van een persoonlijke service.

Maar hoe?

Zodra uw bedieningsmedewerkers een bestelling opnemen, wordt deze doorgestuurd naar het juiste werkstation van uw Kitchen Display-systeem. Elke bestelling wordt in chronologische volgorde weergegeven (voor-, hoofd- en nagerecht) en krijgt zelfs een kleurcode om het geheel zo overzichtelijk mogelijk te houden.

  • Grijs: nieuwe bestellingen
  • Oranje: wordt bereid
  • Groen: klaar

In het kort:

Het voorjaar is de ideale tijd om uw restaurant voor te bereiden op de zomer. Maak het uzelf gemakkelijk en kies voor een iPad-kassasysteem waarmee u het volgende kunt doen:

  • Snel uw seizoensmenu samenstellen
  • Uw afhaal- en bezorgprocessen optimaliseren
  • Uw tafels en indeling beheren
  • Meer mobiele terminals toevoegen bij extra zitgelegenheid
  • Minder tijd besteden aan het opstellen en beheren van de personeelsplanning
  • Keuken en bediening beter op elkaar afstemmen

Het eindresultaat? Een betere algehele service en tevreden medewerkers en klanten.

Dankzij de toestroom van toeristen en lokale bevolking die de gezelligheid buitenshuis opzoekt, is de zomer een lucratieve periode voor restaurants. Zorg er dus voor dat u tijdens de voorjaarsschoonmaak niet alleen uw zaak weer netjes maakt, maar overweeg ook de technologie achter uw restaurant een opfrisbeurt te geven.

Run uw restaurant met ons alles-in-één kassasysteem

Lightspeed Restaurant

Nieuws en handige tips, speciaal voor u.

Alle tools om uw onderneming te doen groeien, rechtstreeks in uw inbox.

Meer van dit onderwerp: Technologie