Internationalisering van uw webshop in 6 stappen

Wanneer uw webshop in eigen land goed draait wilt u deze vast ook internationaal op de kaart zetten. Daarom bieden wij mogelijkheden om uw webshop weer te geven in verschillende valuta en talen. Het goed opzetten hiervan brengt veel werk met zich mee, daarom hebben we wat tools ontwikkeld om uw webshop internationalisering nog makkelijker te maken.

1. Een nieuwe taal toevoegen

Het Lightspeed eCom platform is ontstaan uit een behoefte voor internationale expansie. Zo bieden we standaard de volgende talen aan: Deens, Duits, Engels (UK / US), Spaans, Frans, Italiaans, Noors, Pools, Portugees, Bulgaars, Zweeds, Turks, Russisch en uiteraard Nederlands aan (Instellingen > Internationalisatie kunt u uw webshop talen beheren).

Voor bovengenoemde talen hebben we reeds de standaard vertalingen voor u beschikbaar gemaakt. Na het activeren van een taal zal u zien dat al veel worden / korte zinnetjes op uw webshop zijn vertaald. Het enige wat u als webshophouder nog zelf moet vertalen zijn Producten, Marketing, Emails en de Blog Artikelen.

2. Power Vertaal Modus

Wij hebben de vertaalfunctie onder handen genomen om te zorgen dat u uw webshop sneller en makkelijker naar een nieuwe taal kunt vertalen. Met de vernieuwde Power vertaal modus maken we het nog makkelijker om uw content te vertalen. Klik op de “A” binnen uw talen-balk om in één keer alle talen onder elkaar te zien.

internationalisering webshop

Deze nieuwe Power vertaal modus is momenteel beschikbaar op de volgende plekken: Producten, Varianten, Categorieën, Merken, Blogs en Artikelen, Filters, Product Sets, Services Pagina’s, Upselling, Aangepaste velden.

Onze vertalingen zijn geautomatiseerd, dit houd in dat ze niet nagekeken worden door echte vertalers. Zoekmachines houden in sterkere mate rekening met automatisch vertaalde websites. We raden dan ook aan om gebruik te maken van een professionele vertaalservice, zoals Fairlingo en Simply Translate

3. Vertaal woorden en -zinnen

Het kan zijn dat onze vertalingen net uw doelgroep niet aanspreken of dat u toch net even wat anders wilt. Geen probleem, u kan onze vertalingen eenvoudig overschrijven met eigen, aangepaste vertalingen. U vindt dit onder Inhoud > Vertalingen.

internationalisering webshop

Kies bovenin of u een vertaling wilt overschrijven of toevoegen.

4. Vertaal uw marketing communicatie

Het is heel belangrijk om uw doelgroep op hun manier aan te spreken, dit zorgt immers voor de ervaring – Customer Experience – van uw website/bedrijf. Open uw website en selecteer een andere taal. Kloppen uw sliders/banners, emails, algemene voorwaarden, privacy disclaimers en de navigatie nog?

Bij Design > Headlines kunt u voor elke taal aparte banners aanmaken. Hiermee kan u per taal zelfs specifieke acties inzetten.

5. Internationale bestellingen accepteren

Nu alle product content is vertaald en uw webshop er goed uitziet in elke taal, is het belangrijk om deze ook toegankelijk te maken voor het internationale publiek en te zorgen dat er daadwerkelijk bestellingen geplaatst kunnen worden.

Om bestellingen in andere landen te kunnen accepteren moeten we deze landen eerst activeren. Ga naar Instellingen > Internationalisatie en selecteer onderaan de pagina de landen waar u actief wilt gaan verkopen.

6. Verzendmethoden

Nu we ook klanten in hun eigen taal en valuta kunnen aanspreken, is het natuurlijk ook belangrijk dat je de bestelling naar hun kunt opsturen. Verzendkosten verschillen per land en gewicht, zorg ervoor dat u dit goed instelt voor de diverse landen.

Met deze 6 stappen en tools stoomt u uw webshop klaar voor internationale expansie. Op die manier kan u ver buiten de grenzen van uw eigen land uw producten of service verkopen.

Snel en eenvoudig een eigen webshop starten?

Onze experts helpen u graag!