3 tips voor meer omzet tijdens de feestdagen

3 tips voor meer omzet tijdens de feestdagen

Het feestdagen seizoen is goed voor 30% van de jaarlijkse winst van een retailer. Het is dé belangrijkste periode voor retailers in het jaar. Denk niet alleen aan Kerst, maar ook aan Black Friday, Cyber Monday en Sinterklaas. Lightspeed heeft speciaal voor dit seizoen een retailgids gemaakt met 3 tips hoe u de winst in uw winkel kunt optimaliseren tijdens de feestdagen. Download de gratis gids en leer hoe u meer omzet kunt draaien tijdens de feestdagen. Een goede voorbereiding is het halve werk!

Wat kunt u in deze gids verwachten?

1) Beheer uw voorraad

Voorraadbeheer is een van de belangrijkste aspecten voor retailers. Als uw voorraadbeheer goed onder knie hebt, kan uw bedrijf succesvoller worden. De meest effectieve manier om ervoor te zorgen dat u voor de feestdagen de juiste (hoeveelheid) voorraad inkoopt, is door de verkoop- en voorraadniveaus te voorspellen. Dat kunt u het beste doen op basis van voorgaande jaren. Evalueer ook de huidige voorraad en meet hoe snel het op dit moment wordt verkocht. 

In de gids ontdek hoe u de omzet van het afgelopen seizoen analyseert, welke voorraad u moet inkopen, welke KPI’s u in de gaten moet houden en hoe u uw producten het beste kunt verkopen tijdens deze drukke periode.

2) Zet uw medewerkers efficiënt in

Door vooruit te plannen en de prestaties van het personeel te volgen, kunt u informatie krijgen die de winkel beter kan laten functioneren. Tijdens de feestdagen is het extra belangrijk om vooruit te plannen, zodat u de drukte te baas blijft. Of het nu gaat om tijdelijk personeel, een trainingsstrategie of het meten van werknemersprestaties, u heeft in elk geval een strategie nodig om uw personeel goed te managen. 

Tijdens de feestdagen is het belangrijk om personeel aan te nemen die de drukte aankan en die periode ook beschikbaar is. Verder leert u hoe u uw personeel efficiënt kunt trainen en evalueren. De beste manier om een ​​goede service te bieden is door ze de training te geven die ze nodig hebben om op het hoogste niveau te kunnen presteren tijdens de drukte. 

In de gratis gids staan verschillende formules die helpen bij het meten van de prestaties van het personeel en de uitkomsten van de trainingsstrategie. Wanneer u de belangrijkste data overzichtelijk maakt, kunt u met de verkregen inzichten direct actie ondernemen en uw personeel waar nodig is bijsturen.

3) Meet aan de hand van verkoop KPI’s

Verkoop helpt een onderneming vooruit. Voor veel retailers zijn de feestdagen op verkoopgebied de belangrijkste periode in het jaar. Het meten van de prestaties voor, tijdens en na de feestdagen is van cruciaal belang om uw omzet te laten stijgen. In de retailgids worden de belangrijkste KPI’s, die u kunt bijhouden om de winstmarges van uw winkel te laten groeien, uitgelegd. Hoe meer inzicht u heeft op de inkomstenstromen van uw winkel, hoe beter u winst-genererende verkoopstrategieën kunt ontwikkelen en implementeren. Meet niet alleen de omzet, conversie en groei, maar ook de prestaties van de werknemers. Hoe meer kennis u heeft, hoe beter u beslissingen en hoe meer omzet u kunt genereren tijdens de feestdagen.