Typ hierboven en klik Enter om te zoeken. Klik Esc om te annuleren.

Horeca

De voordelen van een geautomatiseerd horeca platform

De voordelen van een geautomatiseerd horeca platform

Met het intreden van de witte kassa beschikken meer en meer horecaondernemers over heel wat data. Ze zien welke producten snel lopen, welke beter van de kaart verdwijnen en welke marge ze maken. Via koppelingen kunnen ze ook hun personeelsplanning optimaliseren en zelfs gelijk dimona’s doen. Stuk voor stuk tools die de sector enorm professionaliseren en verder helpen. Maar er ontbreken vaak 2 essentiële zaken in dit proces: het automatisch laten inlopen van bestellingen en één overzichtelijk dashboard met alle data omtrent voorraad.

Begin bij het begin

 Zonder producten en ingrediënten ga je als horecazaak geen potten breken. Geautomatiseerd bestellen zien is dan ook als de noodzakelijke eerste stap. Zo beschik je over de geschikte vertrekbasis om de rest van je data op te baseren. Verder heeft geautomatiseerd bestellen nog een heel aantal voordelen:

  • Een geautomatiseerd systeem onthoudt de vorige bestellingen, waardoor je niet telkens van 0 dient te beginnen. Je wint dus heel wat tijd.
  • Je geeft correcte bestellingen door. Door geautomatiseerd te bestellen kan iedereen de bestelling foutloos doorgeven, met een minimale kans op fouten.
  • Je bespaart er ook personeelskost mee uit, want bestellen gaat nu met een druk op de knop en niemand hoeft met pen en papier de stock te controleren.
  • Bovendien komen deze bestellingen gelijk bij je leverancier terecht, die er minder werk aan heeft en op zijn beurt ook weer minder fouten kan maken. Het kan bovendien een bijkomende reden zijn om met je leverancier eens over de prijzen te praten.

Systemen zoals bijvoorbeeld Growzer, maken geautomatiseerd bestellen mogelijk en koppelen ook met je kassysteem. Zo beschik je steeds over een actuele stock met minimale moeite. De aankoopprijzen zitten er gelijk in, waardoor je foodcost en marge berekenen een fluitje van een cent is. Zowat alle horecaleveranciers zijn ondertussen gekoppeld aan Growzer, waardoor je bij je favoriete leverancier kunt blijven bestellen.

Een overzichtelijk dashboard voor al je tools

Heel wat tools kunnen de horecaondernemer een massa aan data bezorgen. Maar hoe ga je daar mee om?  Belangrijk is om deze data overzichtelijk te krijgen en zo compleet mogelijk. Weet dat je met een aantal tools al een groot stuk van je zaak in kaart kunt brengen.

Hier moet je op letten bij het kiezen van een geautomatiseerde bestellings-tool:

  1. Zorg voor een vlot toegankelijk systeem dat je snel in de vingers hebt.
  2. Kies voor een leverancier die je een degelijke opleiding geeft en ook snel op je vragen reageert.
  3. Zorg dat er voldoende koppelingen zijn met andere systemen om er het maximale uit te halen. zo kun je meteen ook je foodcost berekenen, aan menu-engineering doen en je personeel managen. Zo kun je je business in kaart brengen, waardoor je adequate beslissingen kunt nemen.
  4. Kies voor een systeem dat koppelt met je kassa.

Growzer is de perfecte tool om je zaak te runnen. Het platform zorgt voor een gestroomlijnde communicatie met leveranciers en maakt alles perfect meetbaar.

Pieter Vanneste, Brand & Communication Manager BAVET

Eén dashboard, efficiënter werken

Growzer, in samenwerking met AAPI capteert deze gegevens en combineert ze in één overzichtelijk dashboard. Zo hoef je niet tussen verschillende systemen te switchen, telkens opnieuw in te loggen en naar de juiste data te zoeken. In één dashboard werken maakt de zaken een stuk eenvoudiger en geeft je als zaakvoerder ook een overkoepelend beeld van je zaak of zaken.

Want natuurlijk kun je er ook de gegevens van meerdere zaken in laten samenkomen. Reken uit de tijds- en efficiëntiewinst, zeker als je er ook nog eens alle gegevens van je kassasysteem in hebt zitten. Zo ben je gewapend voor de toekomst.

We koppelden Growzer met online werkrooster en Lightspeed, zo winnen we heel wat tijd. Dit tijd investeren we in beleving en service naar onze klanten toe.

Pieter Vanneste, Brand & Communication Manager BAVET

Wilt u ook een horeca management platform inzetten?

Lees meer over wat Growzer voor uw zaak kan betekenen

Nieuws en handige tips, speciaal voor u.

Alle tools om uw onderneming te doen groeien, rechtstreeks in uw inbox.