Typ hierboven en klik Enter om te zoeken. Klik Esc om te annuleren.

Retail

E-commerce voor winkeliers: online verkopen is eenvoudiger dan ooit

E-commerce voor winkeliers: online verkopen is eenvoudiger dan ooit

Heb je een winkel en wil je beginnen met online verkopen? Dat is een slim idee, want dit is een uitstekend moment voor retailers om uit te breiden met e-commerce. 

Als ondernemers iets geleerd hebben de afgelopen jaren, dan is het wel dat meerdere inkomstenstromen bedrijven kunnen helpen het hoofd boven water te houden, en dat ze zelfs in onzekere tijden groei kunnen doormaken. 

Scroll verder in dit overzicht over e-commerce voor retailers:

Is jouw winkel future proof?

Deze gids vertelt je meer over nieuwe retail-tactieken en online oplossingen die je klaarstomen voor de toekomst.

Is dit een goed moment om een webshop te starten?

Tijdens de lockdowns in 2020 en 2021 nam de groei van e-commerce een enorme vlucht. Records werden gebroken, en velen voorspelden dat het moment daar was: de detailhandel zou voorgoed veranderen.

Nu, een paar jaar verder, kunnen we vaststellen dat de detailhandel weliswaar is veranderd, maar dat fysieke winkels belangrijker zijn dan ooit. Marktleidende online winkels en grote merken investeren in nieuwe fysieke locaties en de groei van e-commerce stagneert.

Dus rijst de vraag: is dit het juiste moment om een webshop te openen?

Jazeker wel. De gedachte dat je met zowel een winkel als een webshop én verkoop via social media je eigen concurrent bent, is volledig achterhaald. Omnichannel retail, oftewel verschillende kanalen aanbieden waar klanten kunnen rondkijken en aankopen doen, kan je als retailer juist succesvoller maken.

Een webshop:

  • fungeert als wegwijzer naar je bedrijf. Als eigenaar van een webshop kun je jouw bedrijf op Google Maps aanmelden zodat potentiële klanten je kunnen vinden met de functie ‘In de buurt’ als ze een aankoop willen doen. Je kunt je bedrijf onder de aandacht brengen bij potentiële klanten, zodat ze via zoekopdrachten bij jou terecht komen. Je kunt je winkel bovendien positioneren als een betrouwbare webshop die klanten een prettige winkelervaring biedt. 
  • biedt klanten meer mogelijkheden. Ook na sluitingstijd kunnen klanten bij jou winkelen in de webshop. Hebben je klanten het druk en willen ze toch vandaag nog een aankoop doen, dan kunnen ze dat in je webshop doen, en het product vervolgens in de winkel afhalen of op laten sturen. Of je assortiment online bekijken voordat ze naar je winkel komen om een definitieve keuze te maken. Zonder webshop zoeken klanten online verder.
  • vergroot je bereik. Natuurlijk kun je verkopen aan klanten die uit de buurt komen waar jouw bedrijf gevestigd is, maar hoe zit het met mensen die verder weg wonen? Zelfs in andere landen? Met een webshop gaat er een wereld van nieuwe potentiële klanten voor je open.
  • trekt klanten aan die meer besteden. Met een omnichannel-strategie besteden klanten tot 30% meer.

Vind je online doelgroep

Wie is jouw ideale klant? Afhankelijk van je ideale webshopklant kan je marketingstrategie, vooral op social media, sterk verschillen. Als je auto-onderdelen wilt verkopen, is het overwegend jonge publiek op TikTok waarschijnlijk niet je doelgroep. Maar als je huidverzorgingsproducten verkoopt, is TikTok misschien juist wel de goede plek om je product te adverteren.

Onderzoek op welke social media jouw doelgroep zich bevindt en bepaal het type klant dat jij graag in je webshop wilt zien. Met die informatie kun je vervolgens besluiten hoe je jouw tijd en budget het beste kunt inzetten. 

Hoe beter je jouw advertenties afstemt op je doelgroep, hoe gemakkelijker je ideale klant jou zal vinden. 

Voordelen van online verkopen

Als je je fysieke winkel uitbreidt met een webshop, dan voeg je een nieuwe inkomstenstroom toe en maak je zonder veel extra moeite je assortiment toegankelijk voor klanten over de hele wereld. En je maakt het winkelen ook gemakkelijker voor klanten die eerst je online assortiment willen bekijken.

Nieuwe inkomstenstroom

Uitbreiding naar online verkoop biedt mogelijkheden om op andere manier geld te verdienen, naast de verdiensten uit je fysieke winkel. Inkomstenspreiding is cruciaal voor het voortbestaan van elke onderneming. Tijdens de lockdownperiode in de pandemie bijvoorbeeld, konden winkels die ook een webshop hadden hun activiteiten gewoon voortzetten, terwijl bedrijven met alleen een fysieke winkel rap moesten omschakelen om hun inkomsten te behouden.

Onbeperkt klantenbestand

Bij online verkoop beperkt jouw klantenkring zich niet slechts tot lokale klanten. In tegendeel: nu kun je klanten waar ook ter wereld bereiken. Als retailer vergroot je met e-commerce je markt, en een grotere markt leidt tot meer verkoopkansen.

vrouw naast levensgrote mobiele telefoon

Gemakkelijk meeliften

In vergelijking met het beginnenvan een webshop vanaf nul, kost het niet veel extra moeite om online inkomsten aan je bestaande winkel toe te voegen. Ben je als merk al gevestigd en zijn je producten op voorraad, dan hoef je alleen nog maar een webshop-provider te vinden en te investeren in verpakkingsmateriaal voor verzending van je producten.

Toegenomen vraag naar online winkelen

Ook nu lockdowns tot het verleden behoren, zijn consumenten gewend geraakt aan het gemak van winkelen zonder hun huis te verlaten. Met e-commerce vind je online klanten op de plek waar zíj zijn, niet waar jij bent.

Een eigen webshop starten?

Met Lightspeed bouw je een webshop waar klanten keer op keer naar terug komen. Kies uit meer dan 50 professionele thema's en een gloednieuwe webshop checkout, speciaal gemaakt voor hogere conversie.

Nadelen van online verkopen

Voordat je de sprong waagt: overweeg alle uitdagingen die online verkopen met zich meebrengt. Je krijgt te maken met concurrentie en je kunt je grip verliezen op bepaalde aspecten van klantbeleving. Bovendien kost het opzetten van een goede e-commercestrategie tijd en moeite.

Meer concurrentie

De concurrentie onder webshops kan groot zijn. Met de toenemende vraag naar online winkelen is ook het aantal online retailers toegenomen. Tussen 2019 en 2022 is het aantal webshops wereldwijd bijna verdrievoudigd: van 9,2 miljoen naar 26,2 miljoen. Daarom is het verstandig om te investeren in marketing als je naast je winkel een webshop wilt openen, zodat zoveel mogelijk (potentiële) klanten afweten van je bestaan.

Minder grip op de klantbeleving

Online shoppen geeft je klanten niet dezelfde ervaring als winkelen in een fysieke winkel. Je website dezelfde uitstraling geven als je winkel is een begin, maar bepaalde aspecten zul je noodgedwongen uit handen moeten geven. Zo heb je bijvoorbeeld geen controle over wat er gebeurt nadat je een pakket aan een bezorgdienst hebt afgegeven. Zelfs als de bezorger jouw pakket kwijtraakt, zullen klanten jou verantwoordelijk houden voor de oplossing van het probleem.

Nog iets voor op je to-dolijst 

Hoewel een webshop toevoegen aan je winkel een minder grote stap is dan een nieuw bedrijf opstarten, kost de introductie van een webshop tijd en extra werk dat je voorheen niet hoefde te doen, zoals het fotograferen van producten en het schrijven van productomschrijvingen. 

Terug naar begin

Een webshop beginnen als retailer

Hieronder volgt een overzicht van wat er nodig is om naast je winkel te beginnen met online verkopen.

1. Schrijf een ondernemingsplan voor je webshop

Waarschijnlijk heb je voordat je je fysieke winkel opende een ondernemingsplan geschreven, of misschien heb je voor en nieuwe locatie het oude plan bijgewerkt of zelfs een heel nieuw plan geschreven. Herhaal die stap, en dit keer voor je webshop, zodat je goed voorbereid bent op alles wat er op je pad komt.

In je ondernemingsplan moet het volgende aan de orde komen:

  • Samenvatting van je bedrijf: wat is de naam van je winkel? Wie zit er in het management? Hoeveel locaties heb je? Wat is je jaarlijkse omzet? Wat is je niche? 
  • Marktonderzoek: hoe ziet je doelgroep eruit? Zijn er verschillen tussen de online klanten en de in-store klanten? Hoe groot is je markt? Wie zijn je online concurrenten en hoe onderscheidt jouw winkel zich van de concurrentie?
  • Producten en diensten: welke producten ga je online verkopen? Welke diensten? Is het online aanbod groter of kleiner dan in je fysieke winkel? Wat is de prijsstelling voor je online producten?
  • Marketingstrategie: hoe zet je jouw webshop in de markt? Wat is je budget voor marketing? Wat zijn de uitkomsten van je SWOT-analyse? Op welke social media ligt je focus en wat is je strategie? Hoe ga je succes meten? Wat zijn je KPI’s?
  • Financiën: wat is je huidige jaaromzet? Hoe verwacht je dat je webshop de omzet van je bedrijf zal beïnvloeden? Welke schulden heeft je bedrijf op dit moment? Welke investeringen heb jij of hebben anderen gedaan? Wat zijn de uitgaven, en komen die bedragen overeen met je begroting? Als je financiering nodig hebt voor je nieuwe webshop: welk bedrag is ermee gemoeid en waar komt dat geld vandaan? 
  • Doelstellingen: welke groei verwacht je voor jouw webshop?

Download hier je gratis template voor een ondernemingsplan en ga direct aan de slag.

2. Wie zijn de leveranciers voor je webshop?

De leveranciers met wie je al samenwerkt voor je fysieke winkel kunnen natuurlijk prima zorgen voor de bevoorrading van je webshop. Maar nu je toch een ondernemingsplan aan het schrijven bent: dit is een mooie gelegenheid om ook je leveranciers eens onder de loep te nemen. Zijn er bijvoorbeeld merken die onvoldoende presteren? Zijn er producten of merken die je aan je assortiment zou kunnen toevoegen?

Hieronder vind je een aantal leveranciers of groothandels van wie je het assortiment kunt bekijken:

  • Alibaba: een online marktplaats gericht op grootschalige inkoop en gevestigd in China, met voornamelijk Chinese leveranciers en fabrikanten. Bedoeld voor bedrijven, niet voor consumenten.
  • IndiaMart: een B2B-marktplaats in India om in contact te komen met Indiase leveranciers en fabrikanten. 
  • Orderchamp: een digitale marktplaats die zelfstandige retailers en merken met elkaar verbindt.
  • NuOrder van Lightspeed: een B2B-groothandelsplatform waar je gemakkelijk nieuwe merken ontdekt en eenvoudig voorraden bestelt. Alle merken zijn doorgelicht zodat je weet dat ze betrouwbaar zijn.

Bekijk hier meer tips voor leveranciers en dropshipping

3. Een kassasysteem voor omnichannel retail

Zorg ervoor dat jouw POS (Point of Sale, of online kassasysteem) geschikt is voor zowel je webshop als je fysieke winkel. Met de juiste tool is omnichannelverkoop een naadloos proces. De voorraad wordt dan namelijk automatisch bijgewerkt en alle gegevens die je nodig hebt zijn eenvoudig toegankelijk.

beeldschermen en kassasystemen

Met een kassasysteem geschikt voor omnichannel kunnen klanten online bestellen en hun bestelling in de winkel afhalen, of in de winkel het online assortiment bekijken en eventueel een aankoop online afronden als een artikel niet op voorraad is.

Wil je jouw klanten 100% betalingsgemak bieden in al je fysieke winkels, dan moet je kassasysteem daar geschikt voor zijn.

Als je huidige kassasysteem niet geschikt is voor zowel online als offline verkoop, ga dan op zoek naar een systeem dat wel aan jouw eisen voldoet.

4. Kies een e-commerce platform dat aansluit bij je POS

Ga vervolgens op zoek naar een e-commerce platform dat integreert met je kassasysteem. Wanneer je webshop en winkelkassa gegevens kunnen delen, heb je meer grip op je inventaris en kun je je winkel(s) gemakkelijker managen.

Welke websitebuilder kies je?

Een website laten maken met maatwerk is prijzig en neemt veel tijd in beslag. En elk seizoen je website updaten is een klus die op jou neerkomt als jijzelf de bouwer van de website bent.

Met een websitebuilder voor webshops wordt die klus gemakkelijker en ben je toch voldoende flexibel om jouw online merk te positioneren.. 

Je hebt een websitebuilder nodig die:

  • gericht is op e-commerce;
  • eenvoudig is in gebruik en gemakkelijk te onderhouden;
  • een verscheidenheid biedt aan thema’s voor je webshop
  • volledig geïntegreerd is met je fysieke winkel;
  • hoog scoort op snelheid.

5. Producten uploaden op je webshop

Het uploaden van producten op je webshop is een stapsgewijs proces. Eerst maak je foto’s van al je producten. Vergeet niet om close-upfoto’s te maken van de details en foto’s te nemen waarop je producten in hun context te zien zijn. 

Vervolgens maak je voor elk artikel een productomschrijving en vermeld je technische en andere details die voor de koper belangrijk zijn.

Tot slot upload je het assortiment naar je website en kan je beginnen met online verkopen!

6. Schrijf een verzend- en retourbeleid

Ga op zoek naar één of meerdere bezorgdiensten die passen bij jouw product en klantnbestand. Zodra je weet wat de voorwaarden en kosten van de gekozen bezorgdienst zijn, schrijf je een verzendbeleid, waarin je vermeldt  hoeveel tijd nodig is om bestellingen in te pakken, op te sturen naar verschillende locaties en andere praktische informatie over verzendtermijnen en levertijden.

Als je van plan bent om retourzendingen te accepteren, kan een retourbeleid je verkoop positief beïnvloeden. Bepaal in dat geval of je kosten in rekening brengt voor retourzendingen, en of je een geretourneerd artikel volgens dezelfde betaalmethode terugbetaalt of met bijvoorbeeld een krediet of tegoedbon. 

Publiceer je verzend- en retourbeleid ten slotte op je website. 

7. Zorg dat je webshop voldoet aan de wettelijke normen 

Voor je nieuwe webshop heb je een privacybeleid en gebruiksvoorwaarden nodig.

Het privacybeleid beschrijft op welke wijze en met welk doel een bedrijf gegevens verzamelt, gebruikt, opslaat en beschermt. De meeste webshops verzamelen van klantgegevens zoals namen en adressen, en soms ook meer gedetailleerde informatie voor deelname aan loyaliteitsprogramma’s en het versturen van aanbiedingen. Webshops zijn wettelijk verplicht om bezoekers  te informeren over de omgang met persoonsgegevens.

Een privacybeleid schrijven lijkt ingewikkeld, maar gelukkig kun je werken met templates. Hier vind je een uitgebreid overzicht van alles wat je moet weten over je privacyverklaring.

Daarnaast heb je algemene voorwaarden nodig. De inhoud hiervan verschilt van het privacybeleid, omdat algemene voorwaarden een breder gebied beslaan. Je legt erin vast welke verantwoordelijkheden jouw bedrijf heeft tegenover een klant (bijv. hoe een abonnement opgezegd kan worden), en welke verantwoordelijkheden een klant heeft tegenover jou (bijv. respectvolle omgang met de medewerkers van je bedrijf). 

Je algemene voorwaarden moeten het volgende bevatten:

  • Verkoopvoorwaarden: hoe klanten een bestelling kunnen plaatsen, hoe lang artikelen in een winkelwagentje blijven, wanneer een aankoop juridisch bindend is, en andere gerelateerde onderwerpen.
  • Betalingsvoorwaarden: op welke manier klanten kunnen afrekenen, wat de eventuele daaraan verbonden kosten zijn en de regels voor specifieke betalingsmethoden zoals ‘koop nu, betaal later’.
  • Verzending: hier vermeld je werderom het verzendbeleid.
  • Terugbetalingen en retourzendingen: ook deze voorwaarden heb je misschien al geschreven, voeg ze ook toe aan de algemene voorwaarden.
  • Intellectueel eigendom: wie is de auteur van je website content en de afbeeldingen?  Mogen klanten jouw content gebruiken, en zo ja, wat zijn de voorwaarden? Beschrijf ze hier.
  • Juistheid van informatie: een disclaimer over de juistheid van informatie op je website zoals van verkoopprijzen en foto’s om disputen te voorkomen.
  • Externe links: een disclaimer waarin staat dat jouw bedrijf niet verantwoordelijk kan worden gehouden voor de inhoud van websites die openen via een link op jouw website.
  • Aansprakelijkheid: een disclaimer waarin staat dat je bedrijf geen aansprakelijkheid aanvaardt voor verlies of schade die het gevolg is van het gebruik van jouw website of die het gevolg is van een aankoop gedaan op jouw website.
  • Voorwaarden loyaliteitsprogramma: vermeld hier de gebruiksvoorwaarden (en -beperkingen) als je een loyaliteitsprogramma hebt.
  • Gebruiksvoorwaarden: regels over het gebruik van je webshop zoals gedragsregels.

Klik hier voor meer richtlijnen voor het opstellen van algemene voorwaarden

8. Schrijf een Over ons-pagina

De Over ons-pagina vertelt je bezoekers wie jij bent. Waarom kiest iemand voor joúw product en niet voor dat van je concurrent? Probeer dat in woorden te vatten op je Over ons-pagina. 

Hieronder vind je een aantal tips voor pakkende content op je Over ons-pagina.

  • Basisinformatie: de naam van je bedrijf, plaats en datum van oprichting. En, uiteraard, wat je verkoopt.
  • Jouw verhaal: hoe het allemaal begon …Hoe en waar is het allemaal begonnen? Wat was je filosofie?
  • De mensen achter het bedrijf: ook zonder naam en toenaam van medewerkers kun je de lezer met een algemene beschrijving een beeld geven van de mensen achter de schermen en van de sfeer in je bedrijf.
  • Je beste USP: beschrijf hier je Unique Selling Point in krachtige bewoordingen. Waarom kiezen klanten jou, en wat maakt jouw product zo bijzonder?
  • Je missie: rond je verhaal af met wat je wilt bereiken met je onderneming.

Pas de SEO-principes toe: met een zoekwoordenonderzoek vind je de relevante termen. Schrijf vervolgens je tekst in natuurlijk klinkende bewoordingen.

Lees hier meer tips voor het maken van een Over ons-pagina

9. Schrijf een logistiek plan

Logistiek in e-commerce houdt in alles wat nodig is om het product bij de klant te krijgen. In marketingtermen heet dit ook wel fulfilment

Zorg dat je voldoende verpakkingsmateriaal hebt: dozen, labels, een labelprinter, tape, cadeauverpakkingen, opvulmateriaal en meer. Overweeg verzendlabels waarop jouw logo is afgebeeld om de online winkelervaring persoonlijker te maken. 

Werk bij voorkeur samen met een bezorgdienst die je integreert met je webshop. Zo bespaar je tijd en geld. 

10. Laat klanten weten dat je een webshop hebt

Als je er klaar voor bent om je webshop te lanceren, informeer dan je bestaande klanten. Kondig de lancering aan in je winkel, via e-mail, social media en op alle kanalen waar klanten jouw bedrijf volgen.

11. Continuïteit in je marketing

Marketingactiviteiten zijn belangrijk om continu nieuwe klanten voor je webshop aan te trekken. Probeer verschillende tactieken om nieuwe shoppers te bereiken:

  • gebruik Search Enginge Optimization (SEO) om je producten hoog te laten scoren in de zoekresultaten van Google;
  • beloon klanten wanneer zij vrienden uitnodigen via referrals;
  • werk samen met influencers om je naamsbekendheid te vergroten;
  • organiseer pop-upevenementen
  • vraag je abonnees jouw nieuwsbrief door te sturen aan vrienden.

Terug naar begin

Checklist voor webshops: alles wat je moet weten 

Als eigenaar van een webshop moet je over een aantal andere zaken nadenken dan je als winkelier gewend bent.

Software voor je webshop 

De eerste stap naar online verkopen is de juiste software te vinden die compatibel is met je huidige website, of je besluit helemaal opnieuw te beginnen en schakelt een expert in. Vervolgens schrijf je de tekst voor je productbeschrijvingen en maak je foto’s van de artikelen die je online wilt zetten. Tot slot moet je ervoor zorgen dat de online betalingen in je webshop vlekkeloos en veilig kunnen verlopen, en dat klanten kunnen kiezen uit hun favoriete betaalopties. 

vrachtwagen met pakjes

Verzending

Bepaal met welke vervoerder(s) jij je pakketten wilt  versturen en bied zo nodig verschillende opties aan, zodat je klanten kunnen kiezen.  Vervoerders moeten track & tracecodes kunnen afgeven, zodat klanten weten wanneer ze hun pakket kunnen verwachten. 

Investeer ook in verzend- en verpakkingsmateriaal. Wellicht moet je verschillende soorten verpakkingen testen voordat je tevreden met een verpakking die bij je merk past, duurzaam is en je producten goed beschermt tijdens het transport.

E-commerce voor retailers: je online merkidentiteit bepalen

Je online merk moet een verlengstuk zijn van je fysieke merk. Wat is de aard van je onderneming? Wie ben jij en waarom zouden online klanten dat moeten weten?

Volg deze stappen om je online merkidentiteit vast te stellen: 

  • Bepaal je doelgroep: wie is jouw in-store klant? Welk persona hoort bij die klant? Wat zoekt je klant?
  • Ontwikkel je merkpositie: wat onderscheidt jouw webshop van die van je concurrent?
  • Bedrijfsnaam: kies je een andere naam voor je webshop? Verwerk je bedrijfsnaam in de URL van je webshop. 
  • Schrijf het verhaal achter jouw merk: denk even terug aan de content op je Over ons-pagina. Vat die informatie samen in een paar regels en gebruik die tekst om je bedrijf in de kijker te zetten. 
  • Ontwikkel jouw tone of voice: ben je zelfverzekerd? Behulpzaam? Zit er humor in je content? 
  • Bepaal de look-and-feel van je merk: hoe zijn je fysieke locaties ingericht? Ontwikkel een sterke online identiteit die aansluit bij wat klanten in je fysieke winkel zouden zien. 
  • Logo-ontwerp: maak van je logo een vectorbestand voor een scherpe weergave online.

Hoe beschrijf je jouw unique selling point (USP)?

Als je de stappen hierboven hebt gevolgd, zou je nu een goed idee moeten hebben van je merkidentiteit. Probeer nu je merkidentiteit samen te vatten in twee zinnen die je klant duidelijk maken waarom jouw webshop anders is dan die van de concurrentie.

Je USP is niet je bedrijfsslogan. De slogan van je merk is een korte en bondige samenvatting van datgene waar je merk voor staat, en gebaseerd op je USP. Je USP is langer en wordt gebruikt voor marketingmateriaal, communicatie en andere zaken.

Probeer de tekst van je USP kort te houden: twee pakkende, gemakkelijk te onthouden zinnen zeggen meer dan een gedetailleerd beschreven alinea. Vergelijk de concepttekst van je USP met die van je concurrenten: is jouw USP werkelijk uniek? Blijf herschrijven en schaven totdat je de juiste toon gevonden hebt.

Neem je definitieve USP op in je merkstrategie; hier vind je tips over hoe je dat doet.

Terug naar begin

Wat kost het om een webshop op te starten? 

E-commerce voor retailers brengt geld in het laatje, maar je moet wel investeren. Hieronder lees je wat de mogelijke investeringen zijn:

  • Omnichannel kassasysteem: heb je een kassasysteem dat e-commerce niet ondersteunt, dan zul je moeten onderzoeken welk kassasysteem voor dat doel geschikt is. Omnichannel van Lightspeed begint vanaf € 99 per maand.
  • E-commerce platform: met een e-commerce platform kun je snel en makkelijk je eigen webshop behinnen, en zijn functionaliteiten zoals de betaalpagina ingebouwd.
  • Verpakkingsmateriaal: breng je voorraad verzenddozen, verpakkingsmateriaal, opvulmateriaal, reclamemateriaal en verpakkingstape op orde. Met bulkinkopen bespaar je op kosten en heb je meteen een flinke voorraad tot je beschikking. Zet dus budget opzij voor je eerste partij verpakkingsmateriaal.
  • Pakketweegschaal en labelprinter: voorkom lange wachttijden in het postkantoor en schaf een pakketweegschaal aan waarmee je in de winkel of magazijn verzendlabels koopt en print. 
  • Fotoapparatuur: hoewel je de producten natuurlijk kunt fotograferen met je smartphone, is het verstandig om op den duur te investeren in een goede camera voor het maken van professionele productfoto’s.
  • Adverteren: advertenties kunnen je snel aan nieuwe klanten helpen. Begroot ruim voor je advertenties op sociale media en eventueel influencermarketing. Huur een ervaren freelancer in of bespaar geld door zelf te leren hoe je advertenties aanmaakt.

Samenvatting: e-commerce voor retailers

Nu is een ideaal moment om een webshop te openen naast je winkel. Met een webshop voeg je een extra inkomstenstroom toe aan je bedrijf, bereik je klanten wereldwijd en bescherm je jouw inkomsten in onzekere tijden. Met een investering in digitale techniek en verzendmateriaal is het mogelijk je webshop binnen enkele dagen operationeel te hebben.

En met tools die zijn ontworpen om je workflow online en offline te vereenvoudigen, is Lightspeed misschien precies het platform dat je nodig hebt om je bedrijf naar een hoger niveau te tillen. Bekijk hier een demo of vraag een op maat gemaakte offerte aan.

Nieuws en handige tips, speciaal voor u.

Alle tools om uw onderneming te doen groeien, rechtstreeks in uw inbox.

Meer van dit onderwerp: Technologie