How to: User-generated Content delen met Lightspeed Restaurant

How to: User-generated Content delen met Lightspeed Restaurant

Als u ooit menu-afbeeldingen heeft gebruikt binnen Lightspeed Restaurant, weet u hoe effectief food fotografie kan zijn wanneer u met gasten communiceert. Een foto zegt immers meer dan duizend woorden. Maar haal je hier al het meeste uit? Als het antwoord ‘nee’ is, leest u in deze blog hoe u User-Generated Content kunt gebruiken met Lightspeed Restaurant

Wat is User-Generated Content?

User-Generated Content is elke vorm van communicatie en media die wordt gecreëerd door gebruikers van online platforms, met name social media. Voorbeelden zijn Youtube, Instagram, blogs en reviews.

Volgens een onderzoek geeft 68% van de millennials aan dat User-Generated Content over het algemeen een goede indicator is voor de kwaliteit van een product of service. User-Generated Content is voor millennials 20% invloedrijker in hun aankoopgedrag dan elk ander soort medium. Met deze data in gedachten is het een logische stap om User-Generated Content in uw voordeel te gebruiken, bijvoorbeeld op uw menu en kassasysteem.

In plaats van een fotograaf in te huren om uw gerechten te fotograferen, kunt u de kracht van User Generated Content benutten. Door gebruik te maken van foto’s die uw gasten maken kunt u tijd en geld besparen en uw gasten meer betrekken bij uw zaak.

Hoe kunt u User Generated Content gebruiken binnen Lightspeed Restaurant?

De meest voor de hand liggende manier om User Generated Content te gebruiken is door foto’s die gasten maken, zelf te delen op uw sociale kanalen. Maar u kunt binnen Lightspeed Restaurant ook gebruik maken van User Generated Content om uw menu aantrekkelijker én informatiever te maken.

U kunt een beschrijving en foto toevoegen aan een product in Restaurant Manager. Gebruik hiervoor het scherm Productdetail om uw klanten beschrijvingen en foto’s van het product te tonen. Als u hier User Generated Content toont komt het geloofwaardiger en realistischer over dan wanneer u professionele foto’s gebruikt.

1. Vind de juiste foto

De eerste stap is om mooie User Generated foto’s te vinden. Om dit te doen, raden we aan om de locatie van uw bedrijf op Instagram te checken. Als mensen willen dat hun content gevonden en gedeeld wordt, zetten ze meestal een geotag bij de post, zodat hun post gevonden kan worden.

Voor dit voorbeeld hebben we Umamido gebruikt, die tevens meerdere locaties heeft:

2. Zoek en sla op

Scroll door de foto’s en selecteer een foto die jouw restaurant goed vertegenwoordigt. Volg dan één van de volgende stappen:

  1. Maak een screenshot van de afbeelding (de standaardoptie als u op een mobiele telefoon surft).
  2. Sla de afbeelding op via de paginabron code (de standaardoptie als u op een desktopcomputer surft). Om dit te doen volgt u de volgende stappen:
    • Klik met de rechtermuisknop op de afbeelding en klik vervolgens op “paginabron weergeven” (“inspect page source”).
    • Typ Command + F (CTRL + F op een pc) en zoek naar “jpg.” Markeer vervolgens het eerste resultaat en open de URL in een nieuw tabblad.
    • Sleep de afbeelding naar uw bureaublad of klik met de rechtermuisknop en sla de afbeelding op.

3. Vraag om toestemming

Voordat u de afbeelding gebruikt, is het belangrijk dat u contact opneemt met de klant die de foto heeft gemaakt en om toestemming vraagt. Een vriendelijk privé-bericht volstaat meestal. Als het echt een mooie foto is kan je bijvoorbeeld ook een gratis drankje of korting aanbieden bij hun volgend bezoek, in ruil voor de foto.

4. Opslaan en uploaden

Zodra u toestemming heeft, logt u in op uw dashboard en uploadt u de afbeeldingen naar de bijbehorende menu-items. Op deze manier heeft u mooie User Generated foto’s die uw gerechten goed vertegenwoordigen.

En dat is het – een snelle en makkelijke manier om mooie foto’s te tonen van uw gerechten indien gasten twijfelen over hun keuze tijdens het bestellen. Toon simpelweg het gerecht op de hand-held iPad en vergemakkelijk hun keuze!

Geïnspireerd? Probeer nu 14 dagen ons kassasysteem
zonder verplichtingen

Lightspeed Retail

De Michelin 2019 Nieuwkomers van België

De Michelin 2019 Nieuwkomers van België

6 tips om horecapersoneel te behouden

6 tips om horecapersoneel te behouden